کد خبر 490914
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

انگور تازه و خشک کرده یا همان کشمش از جمله محصولات مهم صادراتی ایران است، این در حالی است که آمارهای گمرکی نشان می‌دهد، مجارستان و عراق طی 6 ماه گذشته به ترتیب کشمش و انگور تازه ایرانی خریداری کرده را به کشور برگرداندند.

به گزارش مشرق، پس از بهانه‌جویی دوباره اماراتی ها از هندوانه و بازگرداندن محموله 111 تنی هندوانه صادراتی ایران، آمارهای گمرک نشان می دهد عراق نیز در شهریور ماه امسال محموله‌ای کمتر از 10 تنی انگور تازه ایران را به ارزش بیش از هفت هزار دلار به کشور بازگردانده است.

عراق در کنار کشورهایی مانند بلاروس، پاکستان،آلمان، امارات، بحرین، ترکیه، عمان، روسیه، قزاقستان و کویت از جمله مشتریان انگور ایران هستند که طی شش ماه نخست امسال مجموعا بیش از 2800 تن انگور تازه از ایران خریده‌اند، در این بین سهم عراق از بازار انگور تازه ایران طی این مدت معادل 160 تن بوده است که حدود 9.5 تن آن را به ایران بازگرداند.

انگور بی‌دانه یا تیزابی خشک کرده یا همان کشمش یکی از اقلام عمده صادراتی ایران است که در نیمه نخست امسال ایران مجموعا نزدیک به 34 هزار تن از آن را به کشورهای مختلف صادر کرده است.

در این بین آمارها حاکی از آن است که مجارستان نیز به قافله کشورهایی پیوسته است که در شش ماه گذشته محصولات کشاورزی از جمله انگور و هندوانه را به ایران پس دادند. این کشور نیز در مرداد ماه محموله‌ای 10 تنی از کشمش را با ارزش بیش از 43 هزار دلار به ایران باز پس داد.

این در حالی است که این کشور مجموعا در پنج ماه نخست امسال یعنی تا زمان بازگرداندن محموله کشمش به ایران، 810 تن کشمش را از ایران خریداری کرده بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خب فروشندگان ایرانی کمتر تقلب کنند و جنس خراب صادر نکنند تا برگشت نخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس