کد خبر 490889
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

آن دسته از سرکرده‌های داعش که به اسارت نیروهای عراقی درآمده‌اند اعتراف کردند از آمریکا کمک‌های نظامی و اطلاعاتی دریافت کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از گلوبال ریسرچ؛ "جعفر حسینی،" سخنگوی گردان حزب‌الله در عراق اعلام کرد: پس از بازداشت چند سرکرده داعش و در جلسه بازجویی‌ها مشخص شد آنها تحت حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا بودند بطوریکه همزمان با انجام حملات موشکی علیه داعش، تجهیزات نظامی را به دست این گروه تروریستی می‌رساند. آمریکایی‌ها اطلاعاتی را از ارتش عراق در اختیار تروریست‌های داعش قرار می‌دادند و مانع از موفقیت عملیات نظامیان عراقی علیه مواضع داعش می‌شدند.
 
فرمانده ارتش عراق نیز اعلام کرد: ما بارها شاهد حرکت جت‌های باری ائتلاف آمریکایی به سمت پایگاه‌های داعش بوده‌ایم.
 
سران بازداشتی داعش در بخش دیگری از اعترافات خود آورده‌اند: مقامات آمریکایی به ما اطلاع دادند ارتش عراق را از حمله به فلوجه بازداشته‌اند و در عوض آنها را تشویق کردند به شهر استراتژیک بیجی حمله کنند. داعش نیز پس از آگاهی از این موضوع، نیروهای خود را عازم بیجی کرد و در این شهر نفت‌خیر به حالت آماده باش در انتظار نیروهای ارتش عراق ماندند.
 
سخنگوی حماس در ادامه اظهار داشت: نظامیان حماس که برای کمک به ارتش عراق راهی این کشور شدند، دو عملیات مهم و سنگین در رمادی انجام دادند. عملیات اول پاکسازی رمادی از حضور تروریست‌ها و عملیات دوم دور نگه‌داشتن نیروهای آمریکایی از استان انبار بود. ممانعت از حضور آمریکایی‌ها در ورود به انبار موجب شد به موفقیت‌های چشمگیری در این شهر دست یابیم و دیگر از جاسوسی آمریکایی‌ها برای داعش خبری نبود.
 
نیروهای عراقی حجم وسیعی از موشک‌های پیشرفته TOW-II را از تروریست‌ها در فلوجه کشف و ضبط کردند. این موشک‌ها آمریکایی هستند و چگونگی رسیدن آنها به دست تروریست‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس