کد خبر 490693
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۹

آمریکا در منطقه با حمایت از دولت‌های استبدادی و گروه‌های تروریستی دنبال فروپاشی محور مقاومت، تجزیه کشورهای اسلامی، برداشتن عامل تهدید از بالای سر اسرائیل و انتقال ناامنی‌ها و تهدیدات به مرزها و داخل خاک جمهوری اسلامی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «جوان» در سرمقاله شماره امروز خود به قلم «عباس حاجی‌نجاری» نوشت:

روز 13 آبان ماه هر سال را که در سال 1367 از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شده است، می‌توان از جمله روزهای برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد، چراکه این روز یادآور حوادث بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. در این روز سه حادثه مهم در مدت سه سال متفاوت به وقوع پیوسته است که البته دست پلید استکبار به ویژه امریکای جنایتکار در تمام آنها نمایان است. اولین مناسبت 13 آبان سال 1343 روزی است که حضرت امام خمینی (ره) به دلیل اعتراض به معاهده ننگین کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شده است. در 13آبان سال 1357 رژیم دست نشانده پهلوی تعداد زیادی از دانش‌آموزان را به شهادت رساند و در 13 آبان سال 1358 دانشجویان پیرو خط امام (ره) در اعتراض به جنایات امریکا برای شکست انقلاب اسلامی لانه جاسوسی امریکا را به تسخیر خود درآوردند. گرامیداشت این روز اما در سال 1394 معنا و مفهوم متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد چراکه در سال‌های اخیر و در حالی که جهت حل موضوع پرونده هسته‌ای نزدیک دو سال مذاکره صورت گرفته است، به‌رغم برخی نرمش‌های ظاهری، امریکایی‌ها باز هم با همان ادبیات دیکتاتورمآبانه از لزوم تغییر در ایران و تأکید بر تهدید نظامی برای اعمال سلطه خود بر ایران اسلامی سخن به میان می‌آورند.

مقام معظم رهبری در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان، در روز گذشته، مبارزه ملت ایران با استکبار را مبارزه‌ای «منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی» خواندند و با استناد به مشکلات و ضرباتی که به علت اعتماد به امریکا و ساده‌اندیشی برخی سیاسیون، در تاریخ معاصرِ کشور به‌وجود آمده، افزودند: نکته اساسی در فهم و تحلیل اوضاع کنونی و ترسیم حرکت آینده کشور، درک این واقعیت است که مبارزه جمهوری اسلامی و مردم ایران با استکبار برخلاف حرف‌های برخی‌ها، حرکتی غیرمنطقی و احساساتی نیست بلکه مقابله‌ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است. ایران و امریکا در منطقه هیچ نقطه مشترکی ندارند !

 فارغ از اقداماتی که امریکایی‌ها در طی 60 سال گذشته از کودتای امریکایی 28 مرداد سال 32 تا تحریم‌های فلج کننده اقتصادی اخیر که علیه ملت ایران روا داشته‌اند و براساس مدعیات‌شان تداوم خواهد داشت، آنچه که می‌تواند به حرکت استکبارستیزی مردم ایران لطمه وارد کند توجه به سه نکته اساسی است؛ اول، تحرکاتی که در داخل مغرضانه تطهیر استکبار را دنبال می‌کنند و نکته دوم کسانی که به بهانه ضعف‌ها و مسائل داخلی، دشمن خارجی را فراموش می‌کنند و سوم بی‌توجهی به اختلافات 180 درجه‌ای و بعد فاصله‌ای است که میان دو کشور وجود دارد.

مقام معظم رهبری در زمینه تبیین نکته اول می‌فرمایند: در سال‌های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط‌دهی امریکا یا ساده لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌ای بزک کرده از امریکا ترسیم و اینگونه وانمود کنند که اگر امریکایی‌ها، روزی دشمن ایران بوده‌اند امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند! ایشان افزودند: هدف از این تلاش‌ها، این است که چهره واقعی دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا امریکایی‌ها در نهان، به دشمنی خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو کنند.

ایشان در زمینه عملکرد کسانی که به بهانه ضعف‌ها و مسائل داخلی، دشمن خارجی را فراموش می‌کنند نیز اشاره دارند که: نباید دشمن را با کسانی که با آنها اختلاف نظر داریم اشتباه بگیریم، دشمن کسی است که با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روی کار آوردن حکومتی دست نشانده، دلباخته، و تسلیم و مرعوب غرب است و این دشمنِ کینه توز، آگاه و جدی را نباید در هیچ حالتی فراموش کنیم. انتقاد، مایه پیشرفت است و جامعه نیز آزاد و دارای حق انتقاد است اما نباید این حرف تاریخی امام را از یاد ببریم که مکرر می‌فرمود «هرچه فریاد دارید سر امریکا بکشید.»  

اما مقایسه اهداف و منافع امریکای متجاوز در منطقه در مقایسه با اهداف ایران نشان دهنده اختلاف 180 درجه‌ای و بعد فاصله میان دو کشور است و این نکته اساسی است که ضرورت پافشاری بر اصول و آرمان‌ها و تداوم حرکت استکبار ستیزی ملت ایران را الزامی می‌نمایاند. گوشه‌ای از این اختلافات(جدای از توطئه‌های مستقیم امریکا علیه ایران) در عرصه داخلی ومنطقه‌ای به شرح زیر است:

1- امریکا دنبال تجزیه عراق و ما دنبال یکپارچگی عراق هستیم. امریکا می‌خواهد یک حکومت سکولار در عراق حاکم باشد و ما می‌خواهیم حکومتی مردمی و اسلامی مبتنی برآرای اکثریت مردم این کشور تشکیل شود.

2- امریکا دنبال حذف حکومت بشار اسد جهت قطع پل ارتباطی بین ایران و حزب‌الله و برداشتن تهدید از بالای سر رژیم اشغالگر قدس است در صورتی‌که سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی مهار اسرائیل در مرزهای خود به کمک حزب‌الله و حماس می‌باشد.

3- ایران دنبال نابود کردن داعش و جریان تکفیری است و امریکا از داعش و جریان تکفیری برای مهار رژیم بشار اسد و تجزیه عراق بهره برداری می‌کند. تضعیف داعش در عراق و سوریه یعنی تقویت حکومت بشار و حاکمیت دولت قانونی عراق در صورتی که امریکا با هر دو آن مخالف است.

1 - از دید امریکایی‌ها، حزب‌الله و حماس تروریست و اسرائیل یک حکومت قانونی است. از دید ما اسرائیل یک حکومت غیر مشروع و حامی تروریست و حزب‌الله و حماس جنبش‌های مردمی هستند که با حکومت غاصب اسرائیل می‌جنگند.

5- امریکا دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی و مهار ایران در مرزهای جغرافیایی خود است و ایران دنبال صدور انقلاب و ایجاد محور مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های امریکاست.

6- امریکا در منطقه با حمایت از دولت‌های استبدادی و گروه‌های تروریستی دنبال فروپاشی محور مقاومت، تجزیه کشورهای اسلامی، برداشتن عامل تهدید از بالای سر اسرائیل و انتقال ناامنی‌ها و تهدیدات به مرزها و داخل خاک جمهوری اسلامی است.

7- استراتژی تعامل با امریکا و عادی‌سازی رابطه با امریکا یا تعمیم فرمول مذاکره با امریکا در بحث هسته‌ای به تنازعات منطقه در جایی که امریکا دست از سیاست‌های استکباری و حمایت از رژیم اشغالگر قدس و دول مرتجع منطقه برنداشته هیچ پیامدی جز تبدیل ایران از یک بازیگر فعال به یک بازیگر منفعل و آوردن تهدیدات به مرزهای جغرافیایی ایران و محصور کردن ایران در مرزهای جغرافیایی در پی نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس