خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه از توافق «دویچه بانک» با نهاد نظارتی آمریکایی خبر داده و نوشته است که قرار است این بانک به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا 200 میلیون دلار جریمه بپردازد.

 به گزارش مشرق، بانک آلمانی «دویچه بانک» که به نقض تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا علیه ایران، سوریه و چند کشور دیگر متهم شده است، پذیرفته که بیش از 200 میلیون دلار به واشنگتن جریمه بپردازد.

خبرگزاری فرانسه این خبر را روز سه‌شنبه به نقل از «یک فرد مطلع از این مسئله» منتشر کرده و نوشته است که این جریمه قرار است به اداره ایالتی خدمات مالی نیویورک، فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا پرداخت شود.

هرچند مقامات دویچه بانک از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‌اند، اما خبرگزاری فرانسه نوشته است که این مسئله احتمالا این هفته رسما اعلام می‌شود.

اداره ایالتی خدمات مالی نیویورک که به تلاش گسترده برای جریمه بانک‌ها و موسسات مالی خارجی که تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کنند معروف است، علاوه بر این در مورد مسئله تغییرات نرخ تبادل ارزی که واشنگتن می‌گوید به پول شویی در روسیه کمک کرده، هم با دویچه بانک در حال رایزنی است.

آمریکا پیش از این هم موسسات خارجی دیگری را به پرداخت جریمه وادار کرده است. جریمه 8.9 میلیارد دلاری بانک «بی‌ان‌پی پاریبا» و جریمه 787 میلیون دلاری «کردیت اگریکول» از جمله پر سر و صداترین این موارد بوده‌اند.

جریمه این دو موسسه که هر دو فرانسوی هستند حتی اعتراض مقامات سیاسی اروپا را نیز برانگیخت و موجب شد تا «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه هم به آن واکنش منفی نشان دهد. برخی رسانه‌های اروپایی واشنگتن را به باج‌گیری از موسسات خارجی برای تأمین هزینه‌های داخلی متهم کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس