کد خبر 490569
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

سرپرست تیم فوتبال سایپا گفت: اگر افشین قطبی یا یک مربی ایرانی جای کی‌روش بود اکنون مراسم چهلمش را در ایران برگزار کرده بودیم.

به گزارش مشرق، اصغر حاجیلو در مورد دیدار فردا با تراکتورسازی در جام حذفی گفت: ما در لیگ برتر به تراکتورسازی بازی را با یک اشتباهی که انجام دادیم واگذار کردیم. این اشتباه را دوبار تکرار کردیم و دو بر صفر بازنده شدیم. فردا فرصت خوبی است تا بتوانیم این شکست را جبران کنیم به خصوص اینکه پیروزی در جام حذفی راه میان‌بری برای رسیدن به اهداف باشگاه است.

وی ادامه داد: باشگاهی که در جام حذفی به فینال می‌رسد و قهرمان می‌شود دیگر دغدغه‌ای در لیگ نخواهد داشت و با آرامش کارش را دنبال می‌کند.

سرپرست سایپا در مورد اینکه فردا احتمال دارد تعداد تماشاگران تراکتورسازی چند برابر تماشاگران سایپا باشد، گفت: بازی قبلی در تبریز دیدم که تعداد تماشاگران تراکتورسازی به سه هزار نفر رسیده است و فهمیدم مردم تبریز هم از روند نتیجه‌گیری تیم تراکتورسازی راضی نیستند. تماشاگران به خصوص آنهایی که طرفدار یک تیم هستند مثل تراکتورسازی خودشان کارشناس خبره فوتبال هستند. تماشاگری که 40 سال روی سکو تیمی را تشویق می‌کند به اندازه یک کارشناس فوتبال شاید هم بیشتر با مسائل آن آشناست. امیدوارم بعد از بازی با سایپا تراکتورسازی هم در نتیجه‌گیری خود موفق شود تا رضایت هوادارانش را جلب کند.

حاجیلو در مورد درگیری‌های کارلوس کی‌روش با علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال گفت: من ابتدا باید از زحمات کارلوس کی‌روش تشکر کنم. او واقعا برای تیم ملی ما زحمت کشید. من یکی از مدافعان کی‌روش بودم و همواره می‌گفتم بهتر است که به او ایراد نگیریم که چرا دو روز دیر به ایران آمده یا دو روز زود رفته. اجازه بدهیم کارش را انجام بدهد. من منکر زحمات کی‌روش نیستم اما نمی دانم چه اتفاقی رخ داد که کی‌روش به یکباره با کارلوسی که روز اول به ایران آمده بود تفاوت‌های بسیاری پیدا کرد.

وی ادامه داد: اکنون کارلوس کی‌روش انگار وزیر ورزش یا رئیس فدراسیون فوتبال شده است و شاید مقامی از مسئولان کشوری به او این اختیار را داده که هر کاری خواست انجام بدهد و به هر کسی که دوست داشت بی‌احترامی کند. این  کی‌روش با کارلوسی که روز اول به ایران آمد خیلی تفاوت دارد.

حاجیلو با اشاره به سوابق دوستی‌اش با دبیر فدراسیون فوتبال گفت: من با دکتر اسدی و خانم عرب‌عامری هم‌دانشگاهی بودم. البته دکتر اسدی بعد از مدتی تغییر رشته داد و پزشکی خواند اما اسدی را می‌شناسم و وقتی او این جمله را گفت که متاسفم که فرگوسن چنین شاگردی مثل کی‌روش داشته برایم عجیب بود اما شب گذشته وقتی برنامه نود را دیدم و رفتار کارلوس کی‌روش را مقابل دوربین تلویزیونی مشاهده کردم به اسدی حق دادم که آن صحبت‌ها را در مورد کی‌روش انجام بدهد. کی‌روش یک ایرانی را مسخره می‌کند و مترجم او هم می‌خندد. کارلوس کی‌روش برای آنکه ثابت کند مربی حرفه‌ای و بزرگی است و در کنار یک اسطوره مثل الکس فرگوسن کار کرده می‌توانست با چند جمله زیبا و منطقی پاسخی به دبیرکل فدراسیون فوتبال ما بدهد که سرمشق و الگویی برای همه باشد و حرفه‌ای‌گری خود را در آن پاسخ نشان دهد نه آن که یک ایرانی را به تمسخر بگیرد. آن هم ایرانی که دبیرکل فدراسیون فوتبال است و دکتر اسدی به غیر از شخصیت حقیقی خود یک شخصیت حقوقی هم دارد. کاش کی‌روش با جوابی ملایم، حرفه‌ای و منطقی نشان می‌داد که در کنار شخصیتی مثل الکس فرگوسن خیلی چیزها یاد گرفته است. با رفتاری که از کی‌روش دیدم فهمیدم اسدی او را خوب شناخته است.

حاجیلو با اشاره به احترام بیش از حد به مربیان خارجی عنوان کرد: شاید اگر یکی مثل افشین قطبی به جای کارلوس کی‌روش بود و این نتایج را می‌گرفت و چنین رفتارهایی را انجام می‌داد اکنون مراسم هفتم که هیچ مراسم چهلمش را در ایران برگزار کرده بودیم. اگر یک نامه‌بر فدراسیون فوتبال رفتار و گفتار کی‌روش را داشت شاید کمیته انضباطی یک سال او را محروم می‌کرد. به قول علی آقا پروین شاید اگر مربیان ایرانی چشمان آبی‌ و موهای بلند و بور داشتند می‌توانستند به اندازه مربیان خارجی امتیاز بگیرند البته رنگ چشمان علی پروین زیباست ولی منظور علی‌آقا این بود که ما با خارجی‌ها و به خصوص موبورها خیلی مهربانیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس