وزير کشور با بيان اينکه دشمن در سال 91 به فکر تکرار حوادث سال 88 بود گفت: هيچ فرد يا گروهي حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحماني‌فضلي پيش از ظهر امروز در سخناني در همايش مديران کل حراست استانداري‌هاي سراسر کشور، سازمان‌هاي تابعه و مديران حراست فرمانداري‌ها و شهرداري‌هاي مراکز استان، اظهار داشت: مهمترين موضوع سياست داخلي کشور، انتخابات اسفندماه مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري است و برگزاري انتخابات باشکوه، سالم و قانوني به مفهوم افزايش توان و اقتدار ملي کشور است.

وزير کشور با اشاره به شرايط خاص منطقه و موفقيت‌هاي روزافزون نظام در عرصه هاي سياست داخلي و خارجي و وحدت و تقويت انسجام و همگرايي در کشور گفت: حوادث منطقه به ويژه در عراق، سوريه و يمن نشان دهنده دست داشتن آمريکا، تعدادي از کشورهاي غربي دنباله رو آمريکا و برخي کشورهاي منطقه که در آنها تعصب، تحجر و خشونت نهادينه شده، در اين حوادث است و اهداف مشترک هر دو گروه، مبارزه با انقلاب اسلامي و خاستگاه آن جمهوري اسلامي ايران است.

وزير کشور با اشاره به اينکه در همه مکان‌ها، زمان‌ها، شرايط و موقعيت‌ها و با روش‌هاي شرعي و قانوني بايد از حقوق ملي خود دفاع کنيم، افزود: اگر در برجام موفق عمل کرديم بدليل هدايت هاي مقام معظم رهبري، مديريت مستقيم رياست جمهوري، توانمندي ملي، امنيت داخلي، تاثيرگذاري در تحولات منطقه اي، تلاش تيم مذاکره کننده و توفيقات کشور در عرصه سياست داخلي است.

رحماني فضلي، حضور با شکوه مردم در انتخابات سال 92، ايجاد اميد، اتحاد و انسجام داخلي، همگرايي و هم افزايي بين مسئولان و اجراي برنامه هاي عملي در جهت کسب اقتدار ملي و توانمندي هاي کشور را دليل تغيير تاکتيک دشمن و بازگشت آنها به ميز مذاکره دانست و افزود: با توجه به شرايط اقتصادي، سياسي و اجتماعي کشور در سال 91 ، دشمن به فکر تکرار حوادث سال 88 در کشور بود، اما در سال 92 با هدايت هاي مقام معظم رهبري و درايت و هوشمندي مردم، انتخابات با شکوهي در کشور برگزار شد و دشمنان نظام نتوانستند از زمينه ايجاد تنش اجتماعي در انتخابات، سوءاستفاده کنند.

وزير کشور برگزاري انتخابات با شکوه و حضور گسترده مردم در انتخابات اسفندماه امسال را مايه يأس دشمن در آسيب رساندن به نظام مبتني بر راي مردم خواند و گفت: براي نا اميدي دشمن بايد انتخابات به عنوان محور اصلي سياست داخلي و به صورت با شکوه، رقابتي و سالم برگزار شود تا اعتماد عمومي به عنوان سرمايه اجتماعي کشور حفظ و تقويت گردد.

رحماني فضلي تاکيد کرد: هيچ فرد يا گروهي حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند. وظيفه عمومي همه دستگاه‌ها و نهادهاي مسئول، تشويق و ترغيب مردم براي حضور هرچه باشکوه‌تر در انتخابات است و بايد وظايف خاص و قانوني خود را در قبال برگزاري انتخابات انجام دهند.

وزير کشور خطاب به مديران حراست استانداريهاي سراسر کشور گفت: شما به عنوان حراست نقش مهمي در برگزاري انتخابات امن و قانوني داريد و رعايت اصل بي طرفي در برگزاري انتخابات بايد بطور جدي و قاطع رعايت و بر تحقق اين امر مهم نظارت شود تا خدشه اي به اعتماد عمومي مردم وارد نگردد.

رحماني فضلي گفت: رعايت بي طرفي و برگزاري سالم، قانوني و توام با امنيت انتخابات يک اصل بسيار مهم است و اين امر مستلزم حضور موثر مسئولين حراست در انجام وظايف و رصد تمام فعاليتهاي مرتبط با برگزاري صحيح انتخابات مي باشد‌.

وزير کشور تاثيرگذاري و نقش بي‌بديل ايران در حل بحرانهاي منطقه‌اي را ناشي از قدرت ملي مردم و حضور آنها در صحنه‌هاي مهمي چون انتخابات عنوان کردو افزود: امروز به پشتوانه همين اقتدار است که کشور ما به اين جايگاه رفيع فعلي دست يافته است.

منبع: پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    حوادث88 یافتنه88؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس