پیشروی های مداوم ارتش سوریه در یک ماه اخیر موجب شده تا تروریست های حاضر در این کشور ترفندهای جدیدی را برای متوقف کردن این پیشروی ها به کار بگیرند.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به این موضوع از افزایش تمایل گروه های تروریستی و شورشی حاضر در سوریه برای ربودن علویان سوریه خبر داده و می نویسد: گروه های شورشی از این افراد به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: استفاده از گروگان ها و اسرا به عنوان سپر انسانی از سوی گروه های تروریستی سابقه ای طولانی دارد اما شورشیان سوری برای آنکه پیشروی های ارتش را متوقف کنند اسیران خود را در داخل قفس های فلزی بزرگ کرده و این قفس های آهنی را در مسیر حرکت ارتش سوریه قرار می دهند.

به نوشته دیلی تلگراف، یکی از گروه هایی که از این روش جدید استفاده می کند «جیش الاسلام» است که در اطراف دمشق مستقر است. این گروه برای آنکه از بمباران و همچنین حملات ارتش در امان باشد قفس های آهنی را که در آن نظامیان بازداشت شده و علویان نگهداری می شوند در محل های اصلی تجمع خود قرار داده تا بخوبی قابل رویت باشند.

به گفته شورشیان، این قفس ها که در اصل به عنوان سپرهای انسانی کار می کنند جلوی پیشرفت ارتش را می گیرند.

لازم به ذکر است  ارتش سوریه در یک ماه اخیر پیشروی های زیادی بویژه در حلب داشته و همکاری های اطلاعاتی روسیه، ایران، سوریه و عراق برای مبارزه با تروریست ها نیز موجب شده تا تحولات میدانی سوریه به نفع دولت این کشور در جریان باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس