نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش عملکرد بودجه‌ای پارلمان از مجلس ششم تاکنون منتشر نشده است، به روش اداره مجلس انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان طی تذکری با استناد به ماده 18 آیین‌نامه داخلی خانه ملت گفت: آقای ابوترابی! شما و هیات‌رئیسه سوگند خورده‌اید آیین‌نامه را اجرا کنید اما من می‌خواهم تذکری دهم مبنی براینکه بسیاری از مواد این آیین‌نامه زیرپا گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های من از مجلس ششم تا امروز بند 2 ذیل تبصره ماده 55 می‌گوید کمیسیون برنامه و بودجه موظف است عملکرد بودجه سالیانه مجلس را رسیدگی کرده و گزارش آن را حداکثر تا پایان شهریور سال بعد ارائه کند اما این بند اجرایی نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما این روزها در مجامع و جلسات متعددی شرکت می‌کنیم، تصریح کرد: مردم در این جلسات از ما می‌پرسند این ساختمان اطراف مجلس و دیوار آن چیست؟ آنها سوال می‌کنند آن 42 میلیارد که در اختیار رئیس مجلس است، سال قبل مثلا 20 میلیارد، سال قبل‌تر از آن 17 میلیارد (چگونه هزینه شده است؟).

کوچک‌زاده با بیان اینکه من بررسی کردم تاکنون گزارش عملکرد بودجه‌ای مجلس به صحن علنی ارائه نشده است، گفت: من پیشنهاد می‌کنم این ماده را کلا حذف کنیم.

وی خطاب به حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد که در غیاب علی لاریجانی به ریاست بخشی از نشست علنی امروز مجلس را برعهده داشت، گفت: آقای ابوترابی! این طرز اداره مجلس صحیح نیست، 4 نفر تذکر می‌دهند آنگاه که به نفر پنجم می‌رسد به آقای فرهنگی می‌گویید شروع کن و سپس برای توجیه اینکه چرا به بقیه تذکرها گوش داده نمی‌شود می‌گویید ما وارد شده‌ایم؛ آقای ابوترابی! آن طرز اداره کردن در روز برجام و این هم در روزهای دیگر.

«به نظرم دفترچه آیین‌نامه داخلی مجلس را خط زده و 200-300 ماده داخل آن را حذف و بنویسید هرجور سلیقه رئیس بود اداره می‌کنیم زیرا این نوع اداره مجلس قانونی نیست و خلاف سوگند شما و خلاف دموکراسی است.»

کوچک‌زاده باز هم خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار داشت: آقای ابوترابی! اگر از مجلس ششم تا کنون یکبار گزارش عملکرد بودجه مجلس تهیه شده آن را به خانه ملت بدهید تا در سایت خود قرار دهد و گرنه ملت ایران بداند ما نمی‌دانیم و از ما نپرسید بودجه این ساختمان‌ها و دیوار چه می‌شود، 2 میلیارد در اختیار رئیس چه شده؟ و چند میلیارد سال گذشته چه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    عالی بود آقای کوچک‌زاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس