کد خبر 490145
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸

کارشناس مسکن با تاکید بر این‌که دولت از یک سری واقعیت‌ها در احیای بافت‌های فرسوده غفلت کرده است، گفت: دولت می‌خواهد کارهای قشنگی در این بخش انجام دهد اما برنامه‌ موثری که مردم را به نوسازی بافت‌های فرسوده ترغیب کند در اختیار ندارد.

به گزارش مشرق، محمد عدالتخواه اظهار کرد: در دولت‌های نهم و دهم به دلیل توجه ویژه به طرح مسکن مهر، یارانه‌های دولتی به خارج شهرها (پروژه‌های مسکن مهر) رفت و توجه چندانی به احیای بافت‌های فرسوده نشد.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم هم رویکردهای جدید برای بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده را اجرا کرد، تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه در احیای بافت‌های فرسوده در دولت کنونی به یک سری واقعیت‌ها توجه نشده است.

وی با بیان این‌که طرح‌های مختلفی بریا احیای بافت‌های فرسوده تهیه و در وزارت راه و شهرسازی آرشیو شده است، افزود: طرح‌های دولت در این بخش خیلی اثربخش نیست چون تشویق‌ها برای ساکنان این بافت‌ها جذاب نبوده است.

وی با تاکید بر این‌که در احیای بافت‌های فرسوده لازم است که از تجربیات جهانی استفاده کنیم، بیان کرد:دولت می‌خواهد کارهای قشنگی در این بخش انجام دهد اما برنامه‌ موثری که مردم را به نوسازی بافت‌های فرسوده ترغیب کند در اختیار ندارد.

استاد بازنشسته دانشگاه با تاکید بر این‌که باید برنامه جامعی برای احیای بافت‌های فرسوده اجرایی شود در عین حال گفت: باید به‌طور همزمان از تراکم فروشی شدید از سوی شهرداری‌ها برای تامین بودجه جلوگیری شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسنم ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    غلفت دولت ؟

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس