کد خبر 490136
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱

وزیر دفاع آمریکا در نشست سالیانه امنیتی این کشور در کره جنوبی گفت: در مقابل تحرکات نظامی چین از کره جنوبی حمایت می کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اختلافات کشورش با چین در مسئله دریای جنوبی چین گفت: در مقابل تحرکات نظامی چین در این دریا از کره جنوبی حمایت خواهد کرد.

اشتون کارتر در نشست امنیتی سالیانه آمریکا در کره جنوبی همکاری های دو کشور آمریکا و کره جنوبی را در زمینه نظامی خوب توصیف کرد.

وی گفت که تحرکات چین در راستای سیطره بر منطقه و گسترش توسعه از طریق ساخت جزیره‌های مصنوعی در تقویت همکاری‌ های امنیتی میان آمریکا و کشورهای منطقه نقش داشته است.

این در حالی است که اعزام ناو آمریکایی ناوشکن یو اس اس لاسن به سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، تنشهایی بین دو کشور آمریکا و چین ایجاد کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که اوباما و جین پینگ در دیدار خود نتوانستند به توافق مشترکی در خصوص وضعیت دریای جنوبی چین دست پیدا کنند.

چین روز دوشنبه در واکنش به اقدام ناو جنگی آمریکا در نزدیکی به سواحل مصنوعی در دریای چین رزمایش نظامی در این دریا برگزار کرد.

گفتنی است پکن با ساخت جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی ادعای مالکیت بیشتر این دریا را دارد. کشورهای جنوب شرقی آسیا با این مالکیت چین مخالفت هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس