‌گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور نشان مي‌دهد نابغه رياضي كه سال قبل مرتكب قتل شده بود، دچار جنون بوده و رهايي او در جامعه خطرناك است.

به گزارش مشرق، اين مرد 50 ساله كه سيامك نام دارد و رضايت دو خواهرش را هم جلب كرده، به دستور بازپرس حسين‌پور، به آسايشگاه رواني معرفي شد.

 سيامك نابغه رياضي و تحصيلكرده كشور اوكراين است، كه 29 دي‌ماه سال قبل پس از وارد شدن به تهران، مرتكب قتل مادر سالخورده‌اش شد. اين مرد در تمامي مراحل بازجويي مدعي شد مادرش دو هواپيماي جنگي را به پرواز درآورده تا هواپيمايي را كه او مسافرش بوده را در آسمان هدف قرار دهد.

 با اقرارهاي سيامك بود كه وي به دستور قاضي حسين پور، بازپرس ويژه قتل براي تأييد سلامت رواني‌اش به پزشكي قانوني معرفي شد.

در حالي كه تحقيقات در جريان بود، دو خواهر متهم به عنوان تنها اولياي دم كه ساكن كشورهاي امريكا و آلمان بودند به ايران آمدند و با حضور در دادسراي امور جنايي، رضايت‌‌نامه كتبي خود را به بازپرس ارائه دادند. از سوي ديگر 10 ماه پس از معرفي متهم به پزشكي قانوني، سرانجام گزارش اين سازمان نشان داد كه متهم هنگام ارتكاب جرم، دچار جنون بوده است.

 با ضميمه شدن اين گزارش به پرونده از آنجا كه حضور سيامك در جامعه براي افراد خطرناك تشخيص داده شده است بنابراين وي به دستور بازپرس به آسايشگاه رواني معرفي شد تا پس از تأييد سلامت وي، بازپرس اقدام به اتخاذ رأي كند.
 

حادثه چگونه رقم خورد؟
شامگاه دوشنبه، 29 دي ماه سال قبل، قاضي حسين پور با تماس تلفني مأموران كلانتري شهر زيبا از قتل زن سالخورده‌اي در خانه‌اش حوالي خيابان سازمان برنامه باخبر شد. وقتي تيم جنايي در محل حادثه حاضر شد با جسد زن 80 ساله‌اي به نام شهربانو روبه‌رو شد. نخستين بررسي‌ها نشان داد مقتول از سوي پسر 50 ساله‌اش كه سيامك نام دارد، به قتل رسيده است. بنابراين مأموران پليس سيامك را كه در محل حضور داشت، بازداشت كردند. وي كه مدعي بود نابغه رياضي است و در رشته ‌آي تي در كشور اوكراين تحصيل مي‌كند، به قتل مادرش اعتراف كرد و گفت: چند ساعت قبل از اوكراين به ايران آمدم كه فهميدم مادرم دو هواپيمای جنگي را به آسمان فرستاده است تا هواپيماي مرا سرنگون كند. به همين خاطر ساعتي قبل با مادرم درگير شدم و بعد هم او را به قتل رساندم.

پزشكي قانوني در محل حادثه علت مرگ را ضربه جسم سخت به سر اعلام كرد و در ادامه جسد براي انجام آزمايش‌هاي لازم به پزشكي قانوني فرستاده شد.

در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، اميد دوست قديمي و همكلاسي دوران دبيرستان سيامك گفت: مقتول زن تنهايي بود و دو دخترش در آلمان و امريكا زندگي مي‌كردند و سيامك هم در اوكراين درس مي‌خواند تا اينكه شب حادثه به تهران بازگشت. ساعتي قبل مادر سيامك با من تماس گرفت و گفت سيامك به تهران آمده و حال خوبي ندارد. او از من خواست به خانه‌شان بروم و سيامك را آرام كنم. سپس من‌به خانه آنها رفتم. متهم اصلاً حال خوبي نداشت و خيلي عصباني بود. حرف‌هايش عادي نبود و انگار توهم شديد داشت. سيامك مي‌گفت كه مادرش خواسته هواپيمايش را در آسمان منفجر كند.

 هر چقدر تلاش كردم او را آرام كنم، فايده‌اي نداشت تا اينكه مرا از خانه‌شان بيرون كرد. مادرش اصرار داشت آنها را تنها نگذارم اما سيامك قبول نكرد من در خانه‌شان بمانم، به همين خاطر وقتي از خانه آنها بيرون آمدم، بلافاصله موضوع را به پليس خبر دادم. پس از اين مأموران پليس آمدند اما او در را باز نكرد و مأموران رفتند تا اينكه دوباره با تلفن من به اينجا آمدند و سيامك در خانه را باز كرد و گفت كه مادرش را كشته است.

به گزارش جوان، در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت متهم به دستور قاضي پرونده براي مشخص شدن سلامت روحي و رواني در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت تا اينكه صبح ديروز پزشكي قانوني اعلام كرد متهم هنگام ارتكاب جرم جنون داشته است. قاضي حسين پور گفت: از آنجايي كه پزشكي قانوني اعلام كرده متهم حالت خطرناك دارد، وي براي درمان به آسايشگاه رواني معرفي شد. بنابراين با تحويل سيامك به آسايشگاه رواني، پرونده اين حادثه براي هميشه بسته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    عاقبت ریاضت کشیدن...
  • ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    عاقبت ریاضت کشیدن...
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    خدا آخر و عاقبت همه رو بخیر کنه
  • مرزنوایی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    ریاضیات از دروس با اهمیت و زیبای دانش هست که دامنه اش تا توضیح علوم پیچیده تا اساس علوم بنیادی امروز که یکی از اساس پیشرفت کشور هاست کشیده شده... صرفا به خاطر یک کار زشت و بیمار گونه نباید ریاضییات زیر سوال بره... مشرق جان نابغه تو کمبریج یا هاروارد یا MIT نبود..خدا بیامرزه طرف تو اوکراین بوده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس