کد خبر 489834
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالیرتبه نظامی، ساعتی پیش وارد شهر پکن پایتخت جمهوری خلق چین شد.

به گزارش مشرق، امیر خلبان «حسن شاه صفی» این سفر را در پاسخ به دعوت رسمی ژنرال «ماشیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی چین و در راستای توسعه مناسبات و همکاریهای دوجانبه انجام داده است.

وی در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال چند تن از مقامات عالیرتبه نیروی هوایی چین و مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن قرار گرفت.

بسترسازی همکاری های دوجانبه میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و چین در ابعاد مختلف، همکاری های آموزشی و تقویت مناسبات دوجانبه از اهداف مهم سفر فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین عنوان شده است.

وی قرار است عصر فردا (دوشنبه) با ژنرال «ماشیائوتیان» همتای چینی خود دیدار داشته باشد و محورهای همکاریهای دوجانبه را بررسی نماید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش وارد چین شد+عکس

فرمانده نیروی هوایی کشورمان همچنین در سفر چهار روزه خود به چین قرار است از شرکت کاتیک (CATIC) از شرکت های زیر مجموعه سازمان هوافضای چین و نریت (NRIET) شرکت فعال در حوزه الکترونیک هوایی و همچنین مرکز کنترل و دفاع هوایی در شهر پکن بازدید داشته باشد.

ملاقات با ژنرال «خوجی لیانگ» معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین دیگر برنامه، امیر خلبان «حسن شاه صفی» است که روز چهارشنبه هفته جاری صورت می گیرد.

همچنین بر اساس برنامه اعلام شده، فرمانده نیروی هوایی کشورمان روز پنجشنبه با سفر به شهرهای «جی نان» و «شی ان» ضمن حضور در لشگر 19 هوابرد چین و دانشکده مهندسی نیروی هوایی این کشور، از شرکت های XAC و FACRI نیز دیدن کرده و از نزدیک با فعالیت های آنان آشنا می شود.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان قرار است روز جمعه هفته جاری با ترک شهر «شی ان»، به سفر چهار روزه خود به چین خاتمه دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    تو رو خدا نگو که می خوایم هواپیمای چینی بخریم
  • رامین ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    چرا منو نبردن؟
  • شهرام ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    احتمالا پای جیان 10 و 20 و 31 میخواهد به ایران باز شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟الله اعلم.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    به نظرم مفید ترین کار در شرایط امروزی برای نیروی هوایی کشورمون ایجاد ائتلاف سه جانبه برای ساخت جنگنده مولتی فانکشنال با روسیه و چین هستش یعنی دانش هر سه کشور توش استفاده شه(حالا نگید ایران دانشش کجاست!!) ...
  • محمد ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    بنظر من چین چون به دنبال توسعه نفوز خود در دنیا هست قطعا باایران همکاری جدیتری خواهد شد به احتمال زیاد ایران برای ساخت جنگنده بدنبال حضور شریک چینی است وطبق تجربه چینی ها سلاحای مفیدی به ایران دادند مانند موشکهای زد کشتی سی ۸۰۱ ودها فناوری
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    بابا فارسی میفهیمیم چرا از لغات عجق وجق استفاده میکنید!؟ مولتی فانکشنال!!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    برا j-31 شریک میخوان ، بزن تو پز روسیه فرمانده
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    برادر سوئد فراموش نشود . گریپن ، ساب ...
  • شهرام ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    دوستان عزیز برای شریک شدن در ساخت جنگنده. جی 20 خیلی بهتر از جی 31 است جی 20 یک هواپیمای سنگین است ولی جی 31 نیمه سنگین. به دست اوردن دانش جنگنده ی سنگین بهتر از جنگنده ی نیمه سنگین است. در واقع جی 20 در مقابل جی 31 مثل اف 22 مقابل اف 35 است.
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    به احتمال زیاد صحبت از جی - 10 هستش نه جی - 31

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس