کد خبر 488525
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹

حقوق مهر ماه معلمان با صدور احکام رتبه بندی باید از 120 تا 530 هزار تومان افزایش می‌یافت اما طبق گفته آنها حقوق مهر ماه به دلیل کسر « مقرری ماه اول» و کسر مالیات از حقوق شهریور کمتر شده است.

به گزارش مشرق، تابه امروز بخش زیادی از احکام رتبه بندی معلمان صادر شده است. در این طرح معلمان در پنج رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی رتبه بندی حرفه‌ای می‌شوند. مشمولانی که بر اساس ضوابط مصوب در یکی از این رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال 1394 برخوردار خواهند شد.

در حالی که معلمان منتظر بودند افزایش حقوق ناشی از اجرای طرح رتبه بندی را در فیش حقوقی مهرماه مشاهده کنند اما این افزایش حقوق تحت عنوان «‌مقرری ماه اول» از حساب آنها کسر و به حساب سازمان بازنشستگی کشور واریز شد. حتی طبق گفته‌ برخی معلمان، با کسر مالیات از حقوق مهر ماه، میزان مبلغ دریافتی که قرار بود افزایش یابد از حقوق شهریور کمتر شده است.

آموزش و پرورش نیز بخشنامه‌ای تحت عنوان کسری مقرری ماه اول ناشی از صدور احکام رتبه بندی فرهنگیان را به ادارات و مناطق ارسال کرده است. در این بخشنامه آمده است: طبق دستور وزیر آموزش و پرورش، احکام رتبه بندی فرهنگیان در ماه جاری توسط امور اداری صادر و در فیش حقوقی اعمال شده است. لذا بر اساس ماده 100 قانون استخدام کشوری افزایش ناشی از صدور حکم برای همکاران عضو صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان مقرری ماه اول کسر و به نفع صندوق بازنشستگی کشور واریز می‌شود.

برای بسیاری از فرهنگیان نیز این سوال مطرح است آیا این مبلغ کسر شده هنگام بازنشستگی پرداخت خواهد شد؟ البته اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش به این سوال اینگونه پاسخ داده است:‌با توجه به اینکه از حق شغل کارکنان کسور بازنشستگی کسر می‌شود، پس در میزان حقوق بازنشستگی هم مؤثر خواهد بود.

اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درخصوص چرایی کسر افزایش حقوق فرهنگیان و واریز آن به صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طبق قانون در تمام دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش افزایش حقوق در ماه اول به حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌شود که این رقم در هنگام بازنشستگی بازگردانده می‌شود. این موضوع صرفاً برای آموزش و پرورش نیست.

وی افزود:‌ افزایش حقوق فرهنگیان با اجرای طرح رتبه بندی از 120 هزار تا 530 هزار تومان است بنابراین برای افرادی که رقم بالاتری دریافت کرده‌اند به دلیل آنکه در ماه اول، اضافه حقوق به حساب صندوق بازنشستگی واریز و مالیات نیز از حقوق کسر شده است، حقوق دریافتی از ماه شهریور کمتر شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • معلم قمي ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    بنده با 8 سال سابقه و مدرك كارشناسي ارشد حدود 91 هزار تومان اضافه شده كجا حداقل 120 هزار تومان!
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    فتنه انگیزی سایت مشرق
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    لابد من که هشتاد تومن به حقوقم اضافه شده جزء معلمان نیستم که میگه 120 تا 530 تومن اضافه شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس