سرمربی استقلال که پیش از این 5 بار در قامت بازیکن و مربی مقابل پرسپولیس به برتری رسیده بود نتوانست یک رکورد تاریخی را مقابل سرخپوشان ثبت کند و بنگتسون هندوراسی رویای 6 تایی مظلومی را نقش بر آب کرد.

سوبله، چوبله؛ قبلا پوبله هم شده بودگروه ورزشی مشرق - پرویز مظلومی که چند ثانیه با ثبت پنجمین برد دوران مربیگری خود برابر پرسپولیس فاصله داشت با گل دقیقه 95 جری بنگستون (بنسون) هندوراسی رویاهایش نقش بر آب شد و نتوانست در هفتمین تجربه خود در کسوت سرمربی پنجمین برد را به دست آورد.

سرمربی این فصل استقلال که یکی از پرافتخارترین مربی‌های دربی‌ به شمار می رود، در دوران بازی هم 6 بار برابر رقیب دیرینه به میدان رفته و یکی از ماندگارترین گلهای تاریخ دربی را هم به ثمر رسانده است.

با هم به مرور کارنامه پرویز مظلومی در دربی ها پرداخته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست:

مظلومی اولین بار جمعه سیزدهم تیرماه سال 1359 داربی تهران را به‌عنوان بازیکن تجربه کرد. از داربی شماره 23 پایتخت دقیقا 35 سال و 3 ماه و 25 روز می‌گذرد.

* بازی برای پورحیدری و حجازی
پرویز مظلومی اولین بار سال 59 با تصمیم منصور پورحیدری به جای اکبر کارگر جم در داربی شماره 23 پایتخت وارد زمین شد تا شهرآورد سرخابی‌ها را تجربه کند. آن دیدار با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید تا بازی خداحافظی مرحوم صفر ایرانپاک گلی در برنداشته باشد.

پرویز مظلومی در داربی شماره 24 هم با نظر سرمربی وقت حسن عضدی جای برهان‌زاده را گرفت تا شریک دومین تساوی بدون گل سرخابی‌ها باشد. سال بعد تساوی سوم با نتیجه یک - یک به ثبت رسید. این بار ناصر حجازی سرمربی- بازیکن آبی‌ها مظلومی را در ترکیب اصلی قرار داد. هرچند که در نیمه دوم حسن روشن جای پرویز سوبله چوبله را گرفت. در آن سوی میدان هم علی پروین مانند حجازی مربی - کاپیتان پرسپولیس بود.

* ورود به قلب آبی‌ها
پرویز مظلومی در دربی شماره 26 یک اتفاق ویژه را تجربه کرد و جمعه 15 مهرماه سال 1362 با گل دقیقه 59 خود سند شکست پرسپولیس را امضا کرد و این بهترین هدیه مظلومی به سرمربی تیم منصور پور حیدری بود. این اتفاق 32 سال و 22 روز قبل رقم خورد.

در آن بازی 120 هزار تماشاچی‌ تا کناره‌های زمین چمن استادیوم آزادی نشسته بودند تا بهترین شب فوتبالی پرویز مظلومی در پرتماشاگرترین دربی تاریخ سرخابی ها رقم بخورد. سرمربی فعلی آبی‌ها بعد از آن دو داربی 27 و 28 پایتخت را هم به‌عنوان بازیکن تجربه کرد که حاصل شراکت در شکست 3 بر صفر بازی اول و تساوی صفر - صفر بازی دوم بود.

مظلومی در داربی شماره 28 برای آخرین بار با پیراهن استقلال تقابل با پرسپولیس را - جمعه هفتم فروردین سال 1366 تجربه کرد. از آن دیدار دقیقا 28 سال و 7 ماه می‌گذرد.

* غروب غم‌انگیز پرویز پس از ثبت یک لقب ماندگار
به گزارش مشرق، پرویز مظلومی اولین بار در داربی شماره 69 سرخابی‌ها به‌عنوان سرمربی استقلال را همراهی کرد.
این جنوبی خوش‌اقبال در بازی رفت لیگ دهم با تک گل فرهاد مجیدی در دقایق تلف شده پرسپولیس را شکست داد. پرویزخان داربی‌های 70 و 71 را هم از قرمزها برد تا هت‌تریک بردهایش کامل شود. پس از آن یک تساوی 2-2 با پرسپولیس در جام ولایت رقم خورد که در نوع خود قابل قبول بود. استقلال در داربی شماره 72 ملی‌پوشانش را به همراه نداشت و از این جهت تساوی تیم دوم مظلومی با پرسپولیس نتیجه خوبی به حساب می‌آمد.

پرویز مظلومی در داربی شماره 73 قرمزها را 3 بر صفر حذف کرد تا هم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به کام رقبا تلخ شود و هم لقب پرویز سوبله چوبله به این مربی برسد.

البته این پایان کار نبود؛ پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه سال 90 استقلال مظلومی داربی شماره 74 را با 2 گل میلاد میداوودی و فریدون زندی از پرسپولیس جلو بود که گل‌های ایمون زاید در 10 دقیقه پایانی بازی سبب شد تا کاخ رویاهای این سرمربی فرو بریزد و یکی از غم‌انگیز‌ترین غروب‌های پرویز سوبله چوبله در زندگی فوتبالی‌اش  رقم بخورد. 

* فقط چند ثانیه تا رکورد رویایی
این سرمربی 61 ساله که تا محو آن خاطره تلخ چند ثانیه بیشتر فاصله نداشت در سیزدهمین دربی عمرش یک بار دیگر حسرت به دل ماند و برد 1-0 را با اتخاذ تصمیمات غیرشجاعانه در ثانیه های پایانی با گل تصادفی بنگتسون و تساوی ششم عوض کرد تا در تعداد برد پرسپولیس را 6 تایی نکند.

مظلومی طی 13 دیدار یاد شده 5 مرتبه پیروز شد و دو مرتبه شکست خورد، در حالی که 6 دیدار سرخابی‌ وی هم با تساوی به اتمام رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    ترکی نزاشت.ترکی به دنبال راضی کردن طرفداران پرسپولیس بود اصلا تابلو بود دیگه
  • محمد ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    بنده خدا شانس اورد شش تای نشد لوک خوش شانسیه برا خودش
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    برو یقه رحمتی رو بگیر که بی خود 2 دقیقه غلت زد و باعث اتلاف وقت شد.
  • گواه صادق ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    واقعا خجالت نمي كشيد ؟؟...اين همه موقعيت براي قرمز ها بعد شما از مساوي ناراضي هستيد ؟؟يادتون حداقل 10امتياز اين فصل روبه گلهاي شانسي دو دقيقه ي آخر ووقت اضافه داريد .اگر حق برد با پرسپوليس نبود ،مساوي حداقل كمترين نتيجه ي منصفانه بود ، دادا در ضمن توجه تون و به بهترين بازيكن زمين يعني " رحمتي "جلب مي نمايم .يعني اينقدر توپ شليك شد واو...
  • shs ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    شانسپولیس نه پرسپولیس......
  • مهرداد ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    بنده خدا شما داشتید سکته میکردید که مساوی کنید
  • ناشناس ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    پرسپولیسیا برا یه مساوی در پوست خود نمی گنجند!
  • علی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    استقلالی ها برای این که گل مساوی نخورند دست به هر کار ضد فوتبالی زدند از دفاع اتوبوسی و درازکشیدن یک بازیکن دفاع استقلال روی خط دروازه تا ورد خواندن های مکرر افشار زاده که از ترس خوردن گل مساوی بر اثر حملات مکرر و زهر دار پرسپولیس روی دروازه تیم استقلال در حال خواندن ورد بود. ای کاش فردوسی پور با لب خوانی بتواند راز این اوراد را فاش سازد. به عبارت دقیق تر با گل مساوی پرسپولیس جادو جنبل تیم استقلال در دقیقه 95 باطل شد.
  • ایرانی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    پرسپولیسیها اونقدر ذوق زده شدن میخوان جشن خیابانی راه بندازن. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام البته که این یه مساویه معمولی نبود خوش حالی هم واسه اینه بیشتر که خدا رو شکر مزد تلاشمونو حداقل با یه گل گرفتیم اونم تو اوج حساسیت
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    مظلومی فقط چند تا اتوبوس پر ادم ریخته بود جلوی دروازه شان تا گل نخورند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس