نشست سه روزه افق نو عصر امروز با سخنرانی چندین اندیشمند بین‌المللی و داخلی از جمله حسن رحیم پور ازغدی، به پایان رسید.

به گزارش مشرق، کنفرانس بین‌المللی افق نو که با شرکت اندیشمندان چندین کشور جهان و با موضوع تبعیض نژادی در آمریکا برگزار شده بود، ساعاتی قبل در تهران به پایان رسید.

در میزگرد عصر روز آخر همایش که با سخنرانی نال رندال از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار آغاز شد، وی به موضوع تبعیض در نظام آموزشی علیه سیاه‌پوستان پرداخت و به عدم وجود امکانات آموزشی مناسب برای کودکان آفریقایی‌تبار در آمریکا که مانع تحصیل آنان می‌شود، اشاره کرد.

در بخش دیگر این نشست برادر علی هنرمند آمریکایی برای بار دوم به اجرای برنامه پرداخت و اشعاری را در وصف سیاهان و حمایت از آنان خواند.

دیگر سخنران جلسه عصر امروز (پنجشنبه) خانم سی‌سی‌جانسون بود که در روز اول همایش (سه‌شنبه) نیز سخنرانی کرده بود.

وی در خلال صحبت‌هایش به آپارتاید علیه سیاه‌پوستان اشاره کرد و گفت: «آفریقایی‌ها فرهنگ بالایی داشتند اما به بردگی کشیده شدند و برده‌داران سعی در تغییر فرهنگ، زبان، تاریخ و هویت آنان کردند.»

خانم جانسون تأکید کرد: «با اینکه آمریکا در همه مجامع دنیا از حقوق بشر حرف می‌زند سئوال مهم این است که حقوق ما سیاهان کجاست؟»

آخرین سخنران اختتامیه کنفرانس «افق نو» سیاه‌پوست مسلمانی به نام امام سلیمان بود که از این جمع درخواست کرد تا از فرصت کنونی استفاده کرده و برای اتحاد بیشتر و دور هم بودن بهره‌مند شوند.

در این جلسه دو مهمان افتخاری، حسن رحیم‌پور ازغدی متفکر و اندیشمند برجسته ایرانی و همچنین فوآد ایزدی از دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران حضور داشتند.

رحیم‌پور ازغدی طی سخنرانی خود خطاب به جامعه سیاهان آمریکا گفت: «تا زمانی که شما شجاعت این را نداشته باشید که روزی 1000 شهید بدهید، نمی‌توانید به حقوق خود دست‌ یابید.»

ازغدی تصریح کرد: «ملت ایران در مقابل حکومت دست‌نشانده آمریکا ایستاد و با تقدیم هزاران شهید انقلاب کرد و پیروز شد.»

وی ادامه داد: «اگر سیاهان آمریکا یک دویستم ملت ایران شهید بدهند، آنها نیز به انقلابی علیه آمریکا دست خواهند یافت.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    آفرین به دید جهانی برگزار کنندگان این کنفرانس
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    درود بر استاد رحیم‌پور ازغدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس