کد خبر 488128
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

مصاحبه منتشر نشده ای از ناصر حجازی اسطوره فقید باشگاه استقلال را به مناسبت دربی شهر تهران برای شما خوانندگان عزیز آماده کرده ایم که در ادامه می توانید آنرا بخوانید.

مصاحبه ای منتشر نشده از مرحوم ناصر حجازی درباره دربی
به گزارش مشرق، هیچ وقت برای گفتگو جواب نه نداد، چه گفتگوهای تلفنی و چه مصاحبه های حضوری. یکی از دلایل محبوبیتش همین روابط خوبش با همه بود. این گفتگو به سال 87 بازمی گردد، گفتگوی کوتاه تلفنی که آن زمان فرصت انتشارش را نداشتم و تا به امروز در آرشیو مصاحبه هایم باقی مانده بود تا به امروز. حرفهای ناصرخان مانند همیشه رک بود و شنیدنی.

آقای حجازی وقت دارید که چند سوال از شما بپرسم؟
سوالات شما در چه زمینه ای است؟!اگر درباره مدیریت باشگاه  استقلال و مسائل فنی باشد،حرفی ندارم!

نه ناصرخان،درباره داربی شصت و پنجم چند سوال داشتم...
اشکالی ندارد،در خدمت هستم.

ناصرخان وضعیت دو تیم را چگونه می بینید؟
هر دو تیم بسیار خوب هستند.در ابتدای فصل یارگیری بسیار خوب و مناسبی انجام دادند و بازیکنانی را به خدمت گرفتند که نقاط ضعفشان را پوشش دهد.

کمی درباره تیم استقلال صحبت کنید...
تیم استقلال نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.این تیم بحران شروع فصل را سپری کرده و پس از رفتن فتح الله زاده شوک مثبتی به تیم وارد شده است.در دو هفته پایانی نیز نتایج خوبی کسب کرده اند و از هر نظر برای بازی حساس داربی آماده می باشد.

نقطه ضعفی در تیم استقلال مشاهده می کنید؟
خیر،این تیم هیچ نقطه ضعفی ندارد!

آقای حجازی نظر شما درباره حساسیت این بازی چیست؟
در همه نقاط جهان بازی داربی حساس می باشد و تماشاگر خاص خود را دارد.ممکن است عده از تماشاگران برای تماشای هیچ بازی به ورزشگاه نروند اما در بازی داربی به استادیوم می روند.باید به این نکته اشاره کنم که این بازی برای تماشاگران حساس است و حضور آنها بازی را حساس می کند وگرنه داربی نیز مانند بقیه مسابقه ها 3 امتیاز دارد.اگر بازی داربی 5 امتیاز داشت حساسیت های به وجود آمده منطقی بود!

در زمانهای گذشته بازی دو تیم استقلال و  پرسپولیس بسیار زیباتر از امروز بود.به نظر شما چرا بازیهای این دو تیم در چند سال گذشته زیبایی خود را از دست داده اند؟
چند دلیل وجود دارد که مهمترین آن پول بود.آن زمان پول زیادی در ورزش جریان نداشت و برای پیروزی در داربی به کسی پاداش خاصی نمی دادند و بازیکنان از روی تعصب و عرق به پیراهن بازی می کردند نه پول!از سوی دیگر آن موقع تماشاگران تا این اندازه به این بازی حساس نبودند.یکی دیگر از دلایل مهم مطبوعات هستند.آن زمان مطبوعات کمی در ایران وجود داشت و مانند امروز به این بازی توجه نمی شد.همه این مسائل دست به دست هم دادند تا این مسابقه زیبایی خود را از دست بدهد.

برای قضاوت این بازی داور ایرانی بهتر است یا خارجی؟
مسلماً داور خارجی بهتر می باشد.این برتری از لحاظ فنی نیست چراکه داوران ایرانی از سطح فوتبال ایران بسیار بالاتر می باشند اما به دلیل حساسیت های کاذبی که در این بازی وجود دارد به جرات می توان گفت که داور امنیت ندارد.متاسفانه عده ای از تماشاگران در بیرون از زمین مسابقه داوران را اذیت کرده و حتی برای خانواده آنها مزاحمت ایجاد می کنند.با این شرایط بهتر است که از داور خارجی استفاده شود که بلافاصله بعد از بازی از ایران خارج می شود و دیگر هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

در پایان پیغامی برای تماشاگران دارید؟
حرف خاصی برای آنها ندارم چراکه خودشان فهیم و آگاه هستند و می دانند که چه کاری باید انجام دهند.فقط از آنها خواهش می کنم که تنها تیم خودشان را تشویق کرده و خونسردی خود را در حین و بعد از بازی حفظ کنند.یک انتقاد نیز از شما داشتم.

چه انتقادی؟
تیم ملی والیبال ایران با ترکیبی جوان توانست در جام کنفدراسیون آسیا قهرمان شود اما چقدر به این موضوع پرداخته شد؟!متاسفانه مطبوعات تنها و تنها به فوتبال فکر می کنند و به ورزشهای افتخار آفرین ایران کاری ندارند.ورزش اول ایران فوتبال شده در حالی که اینگونه نباید باشد!فوتبال در طی بیست سال گذشته چه افتخاری برای ورزش ایران کسب کرده که اینقدر به آن بها می دهید؟از شما خبرنگاران خواهش می کنم که به جای فوتبال به ورزشهای مدال آور و افتخارآمیز بپردازید.

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاپیتان ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    مسلماً داور خارجی بهتر می باشد.این برتری از لحاظ فنی نیست چراکه داوران ایرانی از سطح فوتبال ایران بسیار بالاتر می باشند اما به دلیل حساسیت های کاذبی که در این بازی وجود دارد به جرات می توان گفت که داور امنیت ندارد.متاسفانه عده ای از تماشاگران در بیرون از زمین مسابقه داوران را اذیت کرده و حتی برای خانواده آنها مزاحمت ایجاد می کنند.با این شرایط بهتر است که از داور خارجی استفاده شود که بلافاصله بعد از بازی از ایران خارج می شود و دیگر هیچ مشکلی به وجود نمی آید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس