معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استخدام 9 هزار پرستار از ابتدای نظام طرح تحول در کشور از اردیبهشت سال 93 شروع شده است و به‌دلیل کمبود پرستار در کادر درمانی این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد حاجی آقاجانی اظهار داشت: برای تخصصی کردن خدمات پرستاران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از امسال طرح آموزش تخصصی پرستاران را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: هم اکنون در 14 دانشکده پرستاری، 400 پرستار در مقطع دکترا، دانش آموخته شده و همین تعداد نیز در این مقطع در حال تحصیل هستند، در 40دانشکده پرستاری نیز مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ارائه شده و دو هزار پرستار در این مقطع در حال تحصیل هستند.

وی افزود: استخدام 9هزار پرستار از ابتدای نظام طرح تحول در کشور از اردیبهشت سال 93 شروع شده و به‌دلیل کمبود پرستار در کادر درمانی این روند همچنان ادامه دارد.

حاجی آقاجانی با اشاره به اینکه برای استخدام پرستاران تاکنون نشست‌های زیادی با مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار کرده است گفت: اگر چه این سازمان برای تأمین منابع مالی برای استخدام پرستاران با مشکلاتی روبه‌رو است اما با توجه به نیاز مراکز درمانی به پرستار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید با وزرات بهداشت همکاری لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به استمرار طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: مطالبات مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از شرکت‌ها و مؤسسات بیمه از مشکلات عمده‌ای است که در سر راه این طرح قرار دارد و گاه این تأخیر در پرداخت مطالبات به 7 ماه می‌رسد.

 خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به ازای هر تخت در 24 ساعت در مناطق محروم 0/04 و در مناطق برخوردار 1/1 پرستار فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر 140 هزار پرستار در 850 بیمارستان فعالیت دارند که با توجه به جمعیت، تعداد پزشکان و تخت‌های بستری کافی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    با این حقوق پایین حجم کار بالا هیچکس واسه پرستاری نمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس