کد خبر 487477
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از صعود 12 پله ای ایران در رده بندی جهانی فضای کسب و کار خبر داد و اعلام کرد ایران رتبه 118 را در بین 189 کشور بدست آورده است.

به گزارش مشرق ، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود موسوم به «گزارش فضای کسب و کار 2016» به مقایسه 189 کشور جهان از نظر سهولت فعالیت های اقتصادی و وضعیت فضای کسب و کار آن ها پرداخته است.

بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی که بر پایه آمار مربوط به یک ساله منتهی به ژوئن 2015(خرداد94) تهیه شده است فضای کسب و کار در ایران بهبود نسبی داشته است.

بر اساس گزارش بانک جهانی ایران امسال در رده بندی جهانی فضای کسب و کار در میان 189 کشور در رده 118 جهان قرار گرفته است که نسبت به سال قبل تنها یک پله صعود داشته است. در عین حال این نهاد بین المللی ارزیابی خود از وضعیت فضای کسب و کار ایران در سال قبل را نیز مورد اصلاح قرار داده و رتبه ایران در پایان این سال را 119 اعلام کرده است.

در گزارش سال گذشته بانک جهانی رتبه جهانی ایران از نظر فضای کسب و کار 130 اعلام شده بود که در گزارش امسال این رقم به 119 اصلاح شده است.

بر این اساس در مجموع رتبه ایران 12 پله بهبود داشته است.

شاخص کلی فضای کسب و کار بر پایه 10 شاخص کوچکتر با عناوین آغازکسب وکار،کسب مجوز، ثبت داراییها،کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت، اجرای قراردادها و ورشکستگی و دریافت انرژی برق محاسبه می شود. این شاخص در واقع نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری است.

نمره ایران در شاخص کلی فضای کسب و کار 57.44 اعلام شده است.

در جهان سنگاپور با نمره 87.34 رتبه نخست از نظر فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است و نیوزیلند و دانمارک به ترتیب رتبه های دوم و سوم را ازین نظر به خود اختصاص داده اند.

کشور آفریقایی اریتره نیز در رتبه آخر قرار گرفته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس