رئیس جمهور سوریه پس از دیدار با یک هیئت روس، از شرکت‌های این کشور خواست که علاوه بر همکاری اقتصادی در زمینه بازسازی سوریه به این کشور کمک کنند.

به گزارش مشرق، یک هیئت پارلمانی روس در راستای یک مأموریت سیاسی و بشردوستانه جمعه گذشته (1 آبان) وارد دمشق شد.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در جریان این دیدار از شرکت‌های روسی خواسته است که با این کشور همکاری کنند.

«الکساندر یوشینکو» عضو کمیته دوما در امور مربوط به انرژی پس از دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهور سوریه به نقل از وی گفت: «ملت سوریه بر کمک روسیه برای بازسازی سوریه حساب کرده‌اند».

به گفته این نماینده روس، بشار اسد همچنین از شرکت‌های روسی خواست که فعالیت‌های تجاری خود را با سوریه انجام دهند.

بشار اسد در این دیدار همچنین بر افزایش همکاری میان مسکو و دمشق در زمینه نفت خبر داد و تأکید کرد: «پروژه‌های متعددی وجود دارد که مسکو و دمشق آماده‌اند که آن را توسعه دهند».

وی همچنین به نقل از اسد خبر داد که وی «آماده است [پیشنهادات مربوط به] احتمال اصلاح قانون اساسی را بررسی و انتخابات پارلمانی را اعلام کند».

در همین راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز شنبه گذشته درباره راه حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرده بود که برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در سوریه، باید بخشی از این روند سیاسی باشد.

لاوروف درباره برگزاری انتخابات در سوریه هم گفته بود: «بازیگران خارجی نمی‌توانند درباره چیزی در سوریه تصمیم بگیرند. ما باید از آن‌ها بخواهیم که خودشان طرحی را برای کشورشان ارائه کنند که منافع تمام مذاهب، قومیت‌ها و گروه‌های سیاسی به خوبی مورد مراقبت قرار گیرد... قطعا آن‌ها باید خود را برای انتخابات‌های پارلمانی و ریاست‌جمهوری آماده کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس