دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای درباره شایعات و ابهامات حمایت دمشق از راهکار سیاسی برای حل بحران توضیح داد و راه حل سیاسی را منوط به نابودی تروریسم و بازگشت امنیت به سوریه دانست.

به گزارش مشرق، یک هیئت پارلمانی روس در راستای یک مأموریت سیاسی و بشردوستانه جمعه گذشته (1 آبان) وارد دمشق شد و با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

«الکساندر یوشنکو» عضو کمیته دوما در امور مربوط به انرژی به نقل از اسد گفت که او « آماده است امکان ایجاد تغییراتی (تعدیل) در قانون اساسی و اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی را بررسی کند و همچنین آماده است چنانچه مردم سوریه بخواهند وارد انتخابات ریاست جمهوری شود».

 وی همچنین به نقل از اسد خبر داده بود که وی «آماده است [پیشنهادات مربوط به] احتمال اصلاح قانون اساسی را بررسی و انتخابات پارلمانی را اعلام کند».

دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) به توضیح این مسئله پرداخت و نوشت: «طی دو روز گذشته تفسیرها و پرسش‌های بسیاری درباره اظهارت برخی از اعضای هیئت روس پس از دیدار دو روز گذشته با اسد به دست ما رسیده مبنی بر آمادگی وی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زود هنگام... از این روی باید توضیحات زیر ارائه شود:

در راستای اصول کلی دولت سوریه، هر گونه راه حل سیاسی که حاکمیت کشور و تمامیت ارضی را حفظ کند، مانع از ریخته شدن خون مردم سوریه شود، منافع آنها را تحقق بخشد و ملت سوریه این راه حل را رقم بزند مورد استقبال دولت خواهد بود.

بیانیه افزود: اما درباره ایده‌ها و طرح‌هایی که در برهه اخیر درباره آن سخن گفته شد و ممکن است که مردم سوریه در آینده بر سر آن توافق کنند رئیس‌جمهور بشار اسد چندین بار و در بسیاری از سخنرانی‌ها و دیدارهای رسانه‌ای خود تأکید کرده است که تنها پس از نابودی تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به همه کشور می‌توان ایده یا طرحی را اجرا و موفقیت‌آمیز بودن آن را تضمین کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس