رئیس کل گمرک ایران در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف واردات کالاهای مصرفی از آمریکا گفت: در صورتی که این ممنوعیت واردات کالا از سوی دولت به گمرک ابلاغ شود جلوی واردات این محصولات گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود کرباسیان در حاشیه نشست با رئیس اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران درباره نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم توقف واردات کالاهای مصرفی از آمریکا اظهار کرد: تاکنون محدودیتی برای واردات از هیچ کشور خاص براساس قانون به ما ابلاغ نشده است و هیئت وزیران باید این فرمان را برای ورود کالاهای مصرفی آمریکایی مورد توجه قرار دهد. 

وی افزود: در صورتی که این ممنوعیت واردات کالا به گمرک ابلاغ شود جلوی واردات این محصولات گرفته می‌شود  اما در حال حاضر ما محدودیت واردات از هیچ کشوری به غیر از رژیم صهیونیستی نداریم. 

کرباسیان افزود: در دوران تحریم واردات برخی از کالاها توسط کشورهایی انجام می‌شد که خود تولیدکننده آن محصول نبودند که در بعد از تحریم این شرایط تغییر خواهد کرد. 

وی درباره واردات خودرو با ارز مبادله‌ای گفت: در فهرست گمرکی نرخ ارز برابری یعنی نرخ رسمی ارز که از سوی بانک مرکزی تعیین شده محاسبه می‌شود و ما برای تعیین حقوق و سود بازرگانی باید از نرخ یکسان استفاده کنیم. بنابراین این به آن معنی نیست که واردات خودرو با ارز رسمی صورت می‌گیرد.

رئیس گمرک ایران با تاکید بر اینکه طبق قانون لازم است که کنترل واردات کالا با ابزارهای تعرفه‌ای به جای ممنوعیت صورت گیرد، گفت: هیچ نوع مرکباتی از گمرک به کشور وارد نشده و در واقع ثبت سفارشی در این خصوص وجود نداشته است.

* اجرای طرح مبارزه با قاچاق موبایل در یک ماه آینده 

کرباسیان با اشاره به اینکه در یک ماه آینده طرح مبارزه با قاچاق موبایل آغاز می‌شود، گفت: یکی از علل واردات قاچاق موبایل به کشور بالا بودن هزینه تمام شده واردات قانونی این محصول در مقایسه با واردات قاچاق آن است. 

وی افزود: وارد کننده قانونی باید 27 نوع عوارض، تعرفه‌های گمرکی و هزینه سایر مجوزها را بپردازد در حالی که واردات غیرقانونی آن سود بیشتری نصیب وارد کننده می‌کند. 

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: مبارزه با قاچاق تلفن همراه در دستور ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفته است و ظرف یک ماه آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌‌شود. 

* مردم آدامس قاچاق مصرف نکنند

کرباسیان درباره واردات آدامس‌های حاوی مواد مخدر نیز گفت: آدامس‌هایی که به کشور از مبادی رسمی وارد می‌شود مجوزهای بهداشتی، استاندارد و... را دارند اما در میان کالاهای قاچاق امکان ورود آدامس و سایر کالاهای آلوده به مواد مخدر وجود دارد به همین منظور به مصرف کنندگان توصیه می‌شود که اقدام به خرید محصولات قانونی کنند. 

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه آیا تغییری در خصوص نحوه واردات خودروهای بیشتر از 2500 سی‌سی و تعیین ملاک لوکس بودن خودرو در دستور کار دولت وجود دارد یا خیر، گفت: در ماه‌های گذشته خودروهای BMW با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی به کشور وارد شده است که با وجود حجم کم موتور آنها قیمت بالایی دارند. 

رئیس کل گمرک ایران در پایان گفت: وزارت صنعت باید در خصوص دستورالعمل واردات خودرو‌های لوکس با معیار کمتر یا بیشتر از 2500 سی‌سی تجدید نظر کند که ما نیز در این زمینه نظر مشورتی خود را ارائه می‌دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    مگه دستور امام خامنه ای کافی نیست که گمرک منتظر تصمیم دولته؟ «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد»(امام خمینی قدس سره). پس به مسئولان گمرک بگید جلوی واردات کالاهاومواد آمریکایی رو بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس