دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راه آزادی قدس بنا به فرمایش امام خمینی(ره) «از کربلا می گذرد» اما شاید برای رسیدن به قدس، اول باید مکه و مدینه پاکسازی شود.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سید یحی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع عزاداران حسینی هیأت متوسلین به حضرت زهرا(س) امدادگران عاشورا، در سخنانی درباره پیام عاشورا گفت: اولین پیام عاشورا این است که عاشورا را می توان یک جریان، تفکر، مکتب و جریان مبارزه حق با باطل دانست که در طول تاریخ بشریت ادامه دارد چون این موضوع، فلسفه پیروزی خون بر شمشیر محسوب می شود.

وی افزود: ملت ما با رهبری امام خمینی(ره) و با بهره گیری از فلسفه عاشورا توانست تاج و تخت شاهنشاهی را سرنگون سازد و با همین فلسفه، فرزندان قهرمان شما توانستند در هشت سال دفاع مقدس کشور را ـ از خطر اشغال ـ نجات دهند و دشمنان را خوار و ذلیل و زبون سازند.

سردار صفوی ادامه داد: فلسفه عاشورا است که باعث شده هم اکنون شیعیان لبنان در برابر صهیونیست ها به پیروزی برسند؛ فلسفه عاشورا است که باعث می شود مردم یمن در برابر آل سعود که آل یزید و آل یهود است به پیروزی دست یابند.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین اشغالی با استفاده از فلسفه عاشورا در انتفاضه سوم تا جمعه اول آبان 60 شهید داده اند، اضافه کرد: راه آزادی قدس بنا به فرمایش امام خمینی(ره) «از کربلا می گذرد» اما شاید برای رسیدن به قدس، اول باید مکه و مدینه پاکسازی شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا سپس به دومین پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: ریشه شرارت ها و خسارت های صحنه عاشورا را بایستی در جهالت و گمراهی و دور بودن جامعه از محبت و معرفت رسول خدا و عترت طاهرین اش دانست.

وی افزود: البته تصور نکنید جهالت و گمراهی مربوط به سال 61 هجری بوده چرا که هم اکنون شبکه های امپریالیستی خبری و ماهواره ای جهانی، شبکه های اینترنتی که در اختیار ظالمین، آمریکایی ها و صهیونیست ها قرار دارد در جهت جهالت بشریت حرکت می کنند.

سردار صفوی اظهار داشت: اگر بخواهیم نمونه ای در این رابطه ذکر کنیم می توان به فاجعه منا اشاره کرد، فاجعه ای که هشت هزار نفر از مسلمانان جان خود را از دست دادند اما رسانه هایی هم چون بی بی سی و سی ان ان، این حادثه را به صورت خیلی محدود پوشش دادند و حتی می توان گفت در رابطه با این واقعه خفقان گرفتند چون با پولی که آل سعود به آنها داد، از این حادثه هیچ خبری را منعکس نکردند.

وی با تأکید بر اینکه این همان جهالت مدرن و قرن یزید است، عنوان کرد: سومین پیام عاشورا، شرافت و کرامت انسان ها و فهم معارف دینی و عمل کردن به احکام اسلام با بهره گیری از بصیرت سیاسی نسبت به رهبری جامعه اسلامی است پس اگر دانا نشویم، گمراه می شویم و اگر بصیرت سیاسی نسبت به ولایت امر مسلمین نداشته باشیم گروه های سیاسی قدرت طلب جامعه را ملتهب خواهند کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه درباره چهارمین پیام عاشورا، گفت: اگر رفتارهای هر جامعه ای مورد مراقبت قرار نگیرد آن جامعه آرام آرام از ارزش های انسانی منحرف شده و به ابتذال و فساد دچار می شود.

وی با بیان اینکه خواص جامعه وظیفه صیانت و روشنگری دارند، اظهار داشت: به عنوان پنجمین پیام عاشورا می توان گفت اگر خواص اهل حق شجاعت قیام در برابر باطل و یاری امام بر حق جامعه را نداشته باشند، خواص باطل صحنه گردان می شوند.

سردار صفوی در ادامه افزود: ششمین پیام عاشورا این است که چنانچه جامعه ای فاقد رهبری متقی و شجاع باشد، توسط گروه های سیاسی قدرت طلب و گروه های سیاسی که می گویند به قدرت بالاتر باید نگاه کنیم؛ باید ببینیم ابر قدرت و کد خدا چه می گوید؛ به سمت انحراف از اصول و ارزش ها حرکت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه انحراف از اصول امام و اصولی که ملت ما برای آن 500 هزار شهید، جانباز و آزاده داده است؛ از همین جا آغاز می شود، اظهار داشت: در رابطه با هفتمین پیام عاشورا نیز باید گفت که هم اکنون در کشورهای منطقه از جمله عراق، بحرین، یمن، سوریه، پیام عاشورا باعث پیروزی بر تکفیری ها و تروریست ها شده است؛ تکفیری هایی که دست ساز سازمان های اطلاعاتی، صهیونیستی، آمریکایی و غربی هستند؛ تکفیری هایی که نوزاد را از شکم مادر در می آورند و کباب می کنند؛ تکفیری هایی که در یک روز سه هزار نفر را با «اَره» سر می بُرند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا هشتیمن پیام عاشورا را توأم بودن شور حسینی با شعور حسینی ذکر کرد و بیان داشت: شور حسینی یعنی خواستن و حرکت و شعور حسینی یعنی معرفت نسبت به رهبری امام بر حق جامعه؛ بنابر این اگر این شعور و شور با هم توأم باشد به طور حتم پیروزی آفرین خواهد بود و الا شور به تنهایی کفایت نمی کند.

وی  با اشاره به اینکه نهمین پیام عاشورا نجات بخش و راه گشا بودن آن است و این شامل تمامی ملت ها حتی ملت های غیر اسلامی می شود، عنوان کرد: امروز جریان حق و باطل و صراط مستقیم و غیر مستقیم هم در پیش روی ملت ما و هم در پیش روی ملت های جهان قرار دارد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خداپرست ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    این بار راه قدس از مکه می‌گذرد؛ جایی که فعلا تحت اشغال حکومت متحجر و وحشی سعودی است؛ اما ان‌شاءالله به‌زودی از چنگ این وحوش آزاد خواهد شد.
  • فدایی وطن ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    به امید خدا ان شاء الله. بی صبرانه منتظر پرتاب رعد و صاعقه و عماد و شهاب و.. به سمت کانون شیطان پرستی(سعودی نجس و ملعون) هستم والله همین الان آماده ام ان شاء الله.
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    جناب سردارسرلشکر صفوی حضتعالی هم فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داشته اید و هم اطلاعات نظامیتان آپدیت وبه روز است ! ودرست ترین سخن را گفته اید وان اینکه : برای آزادی قدس باید اول مکه ومدینه را از وجود آل یهود پاکسازی کنیم ! این جنایتکاران شدیدا به دنبال جمع اوری پیشرفته ترین سلاحها هستند وتازه بی هیچ واهمه ای دم از توافق با اسرائیل غاصب میزنند ! یمن وسوریه وعراق را نابود کردند وما هنوز به جای فرستادن موشکهایمان به سوی سعودیها فقط حرف میزنیم ! مگر حضرت اقا نفرمودند اگر کمترین اهانتی به حجاج ایرانی بشود ما برخورد سخت وخشن خواهیم داشت ! واقعا ایران با اینهمه موشک میتواند عربستان واین شیخ نشین ها را در یک روز نابود میکنیم ! نکند ما منتظریم تا عربستان با اسرائیل توافقنامه نظامی بر قرار کند ویا با پول بی حساب از پاکستان ویا اسرائیل بمب اتم بخرد وبعد به دنبال برخورد سخت وخشن باشیم؟ فقط فوتنبال 90 دقیقه است ودر جنگ هرکه ضربهء اول را بزند پیروز است !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس