کد خبر 486120
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر جدید مالی در تهران ضمن تسلیت به دولت و ملت مالی در خصوص جان ­باختگان فاجعه منا، ابراز امیدواری کرد همه کشورها برای کشف دلایل بروز این فاجعه و جلوگیری از تکرار مجدد آن، تلاش و همکاری کنند.

به گزارش مشرق، «بوبکر گورو دیال» سفیر جدید جمهوری مالی، رونوشت استوارنامه خود را به وزیر خارجه کشورمان تقدیم کرد. وی در ابتدا مراتب تسلیت دولت و ملت مالی را در خصوص جان­ باختگان حادثه غم­ بار منا، به وزیر خارجه، دولت و ملت ایران اعلام داشت.

دیال با اشاره به کشته شدن بیش از 200 نفر از شهروندان مالی در این حادثه، این رقم را بیشترین تعداد در بین کشورهای آفریقایی عنوان کرده و برای جان ­باختگان این فاجعه، آرزوی آمرزش کرد.

سفیر جدید جمهوری مالی در تهران همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و 6 کشور، آن را دستاوردی بزرگ خوانده و تأکید کرد کشورش تحولات پیش ­آمده در ایران را دنبال می­‌کند. وی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور و وزیر خارجه مالی به رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان، از ظریف برای سفر به مالی دعوت کرد.

دیال در پایان ضمن ابراز نگرانی از کشیده شدن دامنه تروریسم به مناطقی از این کشور، ایران را دارای تجربیات با ارزش در مبارزه با تروریسم خواند و خواهان همکاری در این زمینه شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن تسلیت به دولت و ملت مالی در خصوص جان ­باختگان فاجعه منا، ابراز امیدواری کرد همه کشورها برای کشف دلایل بروز این فاجعه و جلوگیری از تکرار مجدد آن، تلاش و همکاری کنند.

محمد جواد ظریف همچنین ضمن تشکر و ابراز امیدواری برای دیدار از مالی، مشکل تروریسم را یک مشکل حاد برای همه کشورها عنوان کرده و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس