کد خبر 486009
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

نیروهای مردمی در ادامه عملیات های موفق علیه داعش،مراکز این گروهک تکفیری را در فلوجه در استان الانبار هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه المدی، منابع وابسته به نیروهای مردمی اعلام کردند: گردان موشکی نیروهای مردمی با موشک های گراد و کاتیوشا  مواضع داعش را در فلوجه هدف قرار دادند.این منابع همچنین از حملات توپخانه ای به مراکز داعش در فلوجه در غرب عراق خبر دادند.

منابع وابسته به نیروهای مردمی اعلام کردند: مراکز داعش در کوی الجولان، منطقه الازرکیه، خیابان الثرثار و منطقه قدیمی فلوجه و نیز کوی افسران و انبار مهمات آن در کوی جبیل و کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده در منطقه الزویه هدف قرار گرفته است.

 کارگاه تولید خودروهای بمب گذاری شده داعش در غرب سامراء در کنترل نیروهای عراقی

منابع عراقی از تسلط نیروهای عراقی بر یک کارگاه تولید خودوهای بمب گذاری شده داعش در منطقه الشریف عباس در غرب سامراء خبر دادند و اعلام کردند: نیروهای عراقی یک کارگاه تولید خودروهای بمب گذاری شده در نزدیکی خطوط مقدم در الصینیه را به کنترل خود درآوردند و 150 بمب و مین کار گذشته شده در بازاری در الصینیه در بیجی را منهدم کردند.

موفقیت طرح امنیتی روز عاشورا به گواه فرمانده عملیات فرات مرکزی

قیس خلف رحیم فرمانده عملیات فرات مرکزی عراق از موفقیت طرح امنیتی روز عاشورا با مشارکت بیست هزار نیرو خبر داد و افزود: هفت میلیون زائر در مراسم مشارکت داشتند.

انفجار ساختمان دانشکده کشاورزی موصل از سوی داعش

در موصل شاهدان عینی اعلام کردند: تروریست های داعش ساختمان دانشکده کشاورزی در منطقه حمام العلیل موصل را منفجر کرده اند.به گفته شاهدان عینی، داعشی ها پس از غارت اموال این دانشکده آن را از راه دور منفجر کردند.

شاهدان گزارش دادند: داعش به تروریست های خود دستور داده است که مراکز آموزشی و پزشکی را همزمان با پیشروی های نیروهای عراقی در صلاح الدین تخریب کنند و موصل را به تلی از خاک تبدیل کنند.

بیمارستان تلعفر مملو از کشته و زخمی های داعش

یک منبع بیمارستانی در استان نینوا اعلام کرد: بیمارستان تلعفر در شهر موصل مملو از کشته و زخمی شدگان داعش است که در عملیات نیروی هوایی عراق در الشرقاط در استان صلاح الدین و الحویجه در جنوب غرب کرکوک کشته و زخمی شده اند.

این منبع با اشاره به فرار داعشی ها به موصل افزود: 70 تروریست داعشی به شدت زخمی شده اند و بیشتر آنها را خارجی ها تشکیل می دهند.

ورود هزار نیروی مردمی کُردی به سنجار و آمادگی پیشمرگان برای شروع عملیات

منابع وابسته به ایزدی ها در سنجار اعلام کردند: حدود 1000 نیروی حمایت مردمی کُردی طی روزهای گذشته به عراق وارده شده اند این نیروها در مناطق غربی سنجار در غرب شهر موصل مستقر شده اند.

به گفته این منابع، نیروهای مذکور دارای سلاح های گوناگون هستند و آماده عملیات در شهر سنجار تحت اشغال داعش هستند.در همین شاهدان عینی از آماده باش نیروهای پیشمرگه در مناطق غربی موصل برای شروع عملیات ضد داعش در سنجار خبر دادند.

عملیات هوایی موفق در الانبار

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای عراقی طی عملیات اطلاعاتی دقیق از نشست سرکرده های  داعش در شهر القائم در الانبار مطلع شدند.این نشست با هدف انجام عملیات تروریستی برگزار شده بود.

در این بیانیه آمده است: طی عملیات دقیق نیروی هوایی ساختمان محل برگزاری نشست هدف قرار گرفت.همچنین در عملیات دیگری مراکز عوامل انتحاری در شهر القائم هدف قرار گرفت که در این دو عملیات شمار زیادی از تروریست ها کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

عملیات مشترک بیان کرد: در این عملیات ها ابوعلی السلمانی مسئول عوامل انتحاری و منتصر الحردانی ملقب به ابو عمر الانصاری مسئول امور موشکی و صباح فلاح از عوامل انتحاری ساکن القائم به هلاکت رسیدند.

در این عملیات همچنین ابو تراب المهاجر از اتباع کشورهای شرق آسیا که در گردان موسوم به تبوک حضور  داشت و ابو جراح العراقی یکی از زندانیان فرار کرده از زندان بادوش، محمد المشهدانی انتقال دهنده مواد و عوامل انتحاری به بغداد، خالد الزهرانی مسئول امور انتحاری ها در ولایت موسوم به فرات که تابعیت سعودی داشت، به هلاکت رسیدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس