دادستان کل کشور با بیان این که فهم معنای ولایت نیاز به بصیرت دارد، گفت: عاشورا به دلیل مقدم شمردن خواسته ولایت بر خود انسان‌ساز است و عاشورا باید مظهر تحول در همه انسان‌ها و جوامع بشری باشد اما دشمن این را نمی‌خواهد.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، شنبه شب در آخرین شب از مراسم دهه اول عزاداری امام حسین(ع) که در محفل رزمندگان اسلام در مسجد امام(ره) گفت: عاشورا جلوه معرفت و بصیرت است،‌ از شرایط پذیرش زیارت امام این است که او را بشناسیم و به حق امام معصوم معرفت پیدا کنیم.

وی با بیان این که معرفت پیدا کردن به حق امام دارای ویژگی‌هایی است به تبیین این ویژگی‌ها پرداخت و اظهار کرد: حق امام معصوم نسبت به ما این است که باید امام را دوست داشته باشیم و پیش نیاز آن شناخت ایشان است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: در زیارت اربعین می‌گوییم که امام حسین(ع) خونش را داد تا مردم قدرت تعقل و تفکر پیدا کنند، این نشان‌دهنده آن است که خون امام حسین(ع) جهل‌زدایی می‌کند، امام حسین(ع) شهید شد تا افراد از جهل و نادانی‌های خود دست بردارند و راه صحیح را بیابند.

وی با اشاره به این که یاری کردن امام معصوم به بصیرت مردم بستگی دارد، خاطرنشان کرد: کسی که قاتل امام معصوم نیست اما به کشتن امام رضایت می‌دهد،‌ در زمره قاتلان امام حسین(ع) نوشته می‌شود، در عرصه نبرد باید حق و باطل برای انسان مشخص باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: معنای ولایت این است که انسان در عرصه حق و باطل باید امام حسین(ع) را بر خود مقدم بشمارد، و فهم این نکته نیاز به بصیرت دارد، عاشورا به همین دلیل انسان‌ساز است و عاشورا باید مظهر تحول در همه انسان‌ها و جوامع بشری باشد اما دشمن این را نمی‌خواهد.

وی با بیان این که دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا اثر عاشورا را کم‌رنگ کند، ادامه داد: بیداری ما مرهون خون اباعبدالله الحسین(ع) است، کشته شدن حجاج در فاجعه منا نیز سبب شد که آل‌سعود رسوا شود و آن‌ها در دادگاه وجدان افراد محکوم شدند پیش از آن که در دادگاه‌های رسمی محکوم شوند.

دادستان کل کشور گفت: اکنون جنگ جنگ اراده‌ها است، دشمن 36 سال تلاش کرد تا ایران اسلامی از بین برود و اراده کردند ارادت به امام حسین(ع) از بین برود، تکفیری‌ها و جناح‌های مخالف سعی کردند جمعیت کمی برای پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) بروند اما محال است که عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) کم شود.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس