معاون سیاسی وزیر کشور گفت: لایحه دوفوریتی شفاف‌سازی هزینه‌های مالی انتخابات به مجلس ارائه شد.

 ​به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی در نشست خبری که امروز در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه تبلیغ برای داوطلبان انتخابات در ادارات دولتی غیرقانونی است، اظهار داشت: حضور مجریان و ناظران در تبلیغات انتخاباتی خارج از ادارات نیز برای مجریان و ناظران انتخاباتی غیرقانونی است و از امکانات تهیه‌شده از بیت‌‌المال برای تبلیغ نمی‌توان استفاده کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی از هشت روز قبل از انتخابات آغاز می‌شود و یک روز پیش از برگزاری انتخابات به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: در نتیجه جلسه با نهادهای حمایتی از جمله هلال احمر، کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه مقرر شد که این نهادها هیچگونه اقدامی در راستای حمایت از کاندیدای خاص یا فردی که احتمال نامزد شدن را دارد، انجام ندهند.

مقیمی از آغاز ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر ماه و ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه خبر داد و بیان کرد: یک لایحه دوفوریتی از طرف وزارت کشور به مجلس ارائه شده و بعد از بررسی در کمیسیون سیاسی دفاعی و گذراندن مراحل قانونی در صورت تبدیل شدن به قانون هزینه‌های مالی انتخابات شفاف‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه از 25 مرحله انتخابات 23 مرحله به‌صورت ماشینی انجام می‌شود، گفت: بخش سخت‌افزار انتخابات مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و بخش نرم‌افزار نیز با همکاری شورای نگهبان و کارشناسان آن در حال تهیه است و این مرحله نیز با رعایت قوانین و ارائه آموزشهای لازم مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت در انتخابات امسال یک‌سوم هزینه‌های انتخاباتی را تأمین می‌کند، اظهار کرد: در انتخابات گذشته در 14 حوزه کشور دو مرحله نهایی شامل رأی‌گیری و شمارش آرا به‌صورت ماشینی انجام شد و در صورت تأیید شورای نگهبان آمادگی لازم برای اجرای این مرحله در سراسر حوزه‌ها وجود دارد.

مقیمی با اشاره به اینکه وظیفه اجرای انتخابات به‌عهده وزارت کشور و وظیفه نظارت و تأیید صلاحیت به‌عهده شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان تأیید‌کننده نهایی داوطلبان انتخابات است و در صورت اعتراض داوطلبی به‌ نظر ستاد تأیید صلاحیت استانی، وزارت کشور اظهار‌نظر و راهنمایی می‌کند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس قانون، صدا و سیما موظف به اطلاع‌رسانی و تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی است، گفت: صدا و سیما در موارد لازم برای اطلاع‌رسانی از طرف وزارت کشور نقش مهمی دارد و در آموزش نیز با صدا و سیما همکاری می‌شود.

مقیمی با بیان این مطلب که تاکنون فردی از طرف استاندار کرمانشاه برای معاونت سیاسی امنیتی استانداری معرفی نشده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از نظر استراتژیک و استقرار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در صورت معرفی فردی برای معاونت سیاسی استانداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و تصمیم‌گیری انجام می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس