طرح باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای ارسال مستقیم سلاح برای مخالفان سوری، موجب نگرانی نمایندگان کنگره و مقام های اطلاعاتی آمریکا شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کنگره و مقام‌های اطلاعاتی آمریکا نگران این مساله هستند که طرح اوباما برای ارسال مستقیم سلاح برای مخالفان سوری ممکن است موجب شود تا این سلاح ها به دست سایر گروه های تروریستی فعال در سوریه بیفتد.

این رویکرد جدید جایگزین تلاش ناکام پنتاگون در آموزش تروریست های سوری خواهد شد. پنتاگون پیش از این قصد داشت تا با آموزش تروریست ها در خارج از مرزهای سوریه و اعزام آنها به سوریه، به زعم خود با تروریست های داعش مقابله کند.

سخنگوی ارتش آمریکا روز جمعه تاکید کرد که تنها 180 شبه نظامی تاکنون آموزش دیده اند که از این تعداد تنها 145 نفر هنوز فعال هستند و 95 نفر در خاک سوریه هستند.

طرح جدید اوباما برای دخالت در سوریه 11 اکتبر یعنی 9 روز پیش زمانی فاش شد که هواپیماهای ترابری سی 17 آمریکا با انجام عملیاتی، اقدام به ارسال سلاح برای تروریست های آموزش دیده در خاک سوریه کردند.

اکنون نمایندگان کنگره و مقام های اطلاعاتی آمریکا نگران آن هستند که سلاح های ارسال شده توسط آمریکا به دست تروریست های مورد نظر واشنگتن نرسد.

منابع کنگره و مقام های چندین نهاد آمریکایی تاکید کرده اند که اعتماد کمی نسبت به این مساله وجود دارد که طرح پنتاگون برای ارسال مستقیم سلاح برای تروریست های سوری، موثر باشد و این سلاح ها واقعا به دست نیروهای مورد نظر آمریکا برسد.

مقام های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که نهادهای آمریکایی قادر به جمع آوری اطلاعات کافی برای تایید هویت شبه نظامیان فعال در سوریه نیستند.

یک مقام آگاه آمریکایی در این باره گفت: در نشست کنگره پشت درهای بسته برای تغییر برنامه 580 میلیون دلاری پنتاگون در سوریه، مقام های دولتی نتوانستند پاسخ های قانع کننده ای در خصوص موثر بودن طرح ارسال مستقیم سلاح برای شبه نظامیان سوری، بدهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس