کد خبر 484636
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

سرمربی سابق سپاهان گفت: روز گذشته شاهد بودم سپاهان بدترین بازی چند فصل اخیر خود را انجام داد و حتی یک فرصت گلزنی هم نداشت.

به گزارش مشرق، حسین چرخابی در خصوص شرایط سپاهان در فصل جاری گفت: کاملا مشخص است که ما در فوتبال‌مان علاوه بر مسائل فنی و تکنیکی برای موفقیت باید برنامه‌ریزی و استراتژی داشته باشیم. بنابراین تیم فوتبال سپاهان از همان اول که مشخص بود در رقابت‌های امسال می‌خواهد در 3 جام شرکت کند باید این روزها را پیش‌بینی می‌کرد که متاسفانه با وجود اینکه کارشناسان در این خصوص صحبت‌های فراوانی را هم در مورد سپاهان و هم در مورد ذوب‌آهن انجام دادند اما می‌بینیم که سپاهان این موضوع را رعایت نکرد و ذوب‌آهن هم شاید با درگیر شدن در 3 جام به حال و روز سپاهان دچار شود.

وی ادامه داد: تیمی که می‌خواهد در هفته دو بازی داشته باشد باید در هر پست دو بازیکن خوب جذب می‌کرد که اگر یک نفر از آنها مصدوم یا محروم شد مربی با خیال راحت در فکر جایگزینی باشد که البته می‌بینیم که سپاهان در حالی که در دنیا مرسوم است بیشتر تیم‌ها از یک دروازه‌بان مطرح در کنار دو دروازه‌بان جوان به عنوان ذخیره استفاده می‌کنند، این تیم دو دروازه‌بان مطرح ایران را در اختیار گرفته اما در سایر پست‌ها چنین اتفاقی به چشم نمی‌خورد.

چرخابی گفت:‌ به طور مثال سپاهان برای جناح چپ در فصل جاری حبیب گردانی را از تراکتور جذب کرد و این در حالی است که این تیم حاج‌صفی را هم در اختیار داشت اما الان که حاج‌صفی را از دست داده در دفاع چپ و هافبک چپ به بن‌بست خورده است. طبق فرمول من سپاهان باید در این دو پست 4 بازیکن خوب جذب می‌کرد و این در حالی است که گردانی نیز از آن آمادگی فصل گذشته که در تراکتورسازی داشت دور است.

سرمربی سابق سپاهان با بیان اینکه در تمام پست‌ها چنین معضلاتی وجود دارد، یادآور شد: اگر هادی عقیلی یا عبدالله کرمی در دفاع وسط با مشکل مواجه شوند مطمئن باشید سپاهان از جایگزینی آنها در این پست عاجز خواهد بود.

وی افزود: فوتبال امروز از «الف تا ی» فقط علم است. محال ممکن است در فوتبال تیمی ببرد و یا ببازد و بگوید ما شانسی برده یا شانسی باخته‌ایم. مطمئنا تیمی که باخته دلایلی داشته و تیمی که برده نیز طبق اصول حریفش را شکست داده است. فصل نقل و انتقالات یعنی پس از اینکه آخرین مسابقه فصل تمام شد باید از آن موقع به فکر نقل و انتقالات بود که به آن دوره انتقال می‌گویند که معتقدم سپاهان در فصل جاری دوره انتقال خوبی نداشت چون اصلا نقل و انتقالی انجام نداد.

چرخابی در مورد عملکرد فرکی یادآور شد: در اینکه فرکی یک مربی خوب است شکی نیست چرا که مربی که در 2 سال پیاپی با تیم‌هایش قهرمان می‌شود به طور حتم مربی ضعیفی نیست. البته اگر تیم نتیجه نمی‌گیرد مربی هم در آن نقش دارد اما در مشکلات امسال تیم فوتبال سپاهان در حال حاضر فرکی در آخرین نقطه قرار دارد.

وی گفت: به طور مثال سپاهان فصل نقل و انتقالات خوبی نداشت و مشکل دو بازیکن برزیلی نیز در این تیم مزید بر علت شد. الان باشگاهی که در آسیا به میدان برود باید حداقل 4 بازیکن خارجی خوب داشته باشد اما امروز سپاهان در حالی فقط موسی‌اف ازبکستانی را به خدمت دارد که او هم بازیکن متوسطی است که مثل او بازیکنان زیادی در ایران داریم.

پیشکسوت سپاهان در مورد مشکل ایجاد شده برای بازیکنان برزیلی این تیم گفت:‌ در این قضیه فرکی مقصر نیست او اسم دو بازیکن خوب را به باشگاه داد که امروز متاسفانه نمی‌تواند از آنها استفاده کند ضمن اینکه به این تعداد از بازیکنان خارجی باید بازیکنان مصدومی را هم اضافه کنیم که از تیم ملی به جا می‌مانند. بازیکنی مثل وریا غفوری کلید جناح راست سپاهان است و روز گذشته شاهد بودم سپاهان در غیاب او بدترین بازی چند فصل اخیر خود را انجام می‌دهد و حتی یک فرصت گلزنی هم ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا سپاهان در روز بدش هم شکست نمی‌خورد، گفت: در حال حاضر دلیل این اتفاق این است که تیم‌هایی که مقابل سپاهان قرار می‌گیرند از اسم این تیم می‌ترسند.

چرخابی در مورد مشکلی که برای نویدکیا به وجود آمد که منجر به قهر و آشتی این بازیکن شد، گفت: دقیقا علت این موضوع را نه محرم گفت و نه باشگاه سپاهان دلایل آن را تشریح کرد. بنابراین نمی‌توانم در این مورد صحبتی کنم ولی به طور کلی باید عرض کنم فوتبال ما به بازیکنانی مثل علی کریمی،‌مجتبی جباری و محرم نویدکیا نیاز دارد.

وی گفت:‌ امروز از تیم ملی گرفته تا سطوح پایین‌تر عادت کرده‌ایم مقابل حریفی که بسته بازی می‌کند، بازی را به جناحین برده و چشم بسته سانتر کنیم. من مخالف سانتر کردن نیستم اما این کار هم باید با حساب و کتاب باشد و سانتر باید هدف‌دار باشد. الان این موضوع عادت فوتبال ما شده و بنابراین به امثال نویدکیاها نیاز داریم تا بتوانند با پاس‌های در عمق نیز کار را دربیاورند.

چرخابی در پایان گفت: نویدکیا در زمین مسابقه نیز یک مدیر و حتی مربی داخل زمین محسوب می‌شود. با توجه به اینکه بازیکنان سپاهان احترام زیادی را برای او قائل هستند حضور این بازیکن می‌تواند برای این تیم اصفهانی مفید به فایده و تاثیرگذار باشد هر چند که یک محرم آماده می‌تواند چنین نقشی را در سپاهان ایفا کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس