کد خبر 484440
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: طلاق و به‌ویژه طلاق توافقی تهدیدی جدی برای خانوادهاست که طی سال‌های اخیر به مُد و رویکرد تبدیل شده است و این برای کشور تاسف‌بار است.

به گزارش مشرق، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در نشست مشاور وزیر کشور با مدیران ارشد استان کرمان اظهار داشت: انقلاب اسلامی توجه زیادی به نقش زنان در جامعه دارد.

وی بیان داشت: 53 درصد دانشجویان، 71 درصد جمعیت معلمان و بیش از 80 درصد پرستاران از بانوان هستند و بانوان بسیاری داریم که پزشک و استاد دانشگاه هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنان ایرانی در محافل سیاسی ازجمله مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستاها حضور دارند.

زاهدی تصریح کرد: حضور زنان در فعالیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران و در قالب آزادی‌ها و حقوق مدنی با رعایت مسائل شرعی در میان کشورهای اسلامی چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیمی که از اسلام آموخته‌ایم باید به زن نقش محوری داد و باور داریم زن باید محور خانه باشد و مرد از دامن زن رویش پیدا می‌کند و از دامن زن، منابع انسانی و نسل آینده را تربیت می‌کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: طلاق و به‌ویژه طلاق توافقی تهدیدی جدی برای خانواده است که طی سال‌های اخیر به مُد و رویکرد تبدیل شده است و این برای کشور تاسف‌بار است و در این زمینه باید کار اساسی در سطح کشور انجام شود.

زاهدی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا خشونت‌ها علیه زنان کنترل شود، افزود: خیل عظیم بیکاران دانشگاهی دختر را در کشور داریم و باید برای اشتغال آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی خواستار توجه مسئولان به امر ازدواج دختران شد و ادامه داد: سن ازدواج در بین دختران بالا رفته است و این به مصلحت کشور نیست.

زاهدی در پایان عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای زیادی وجود دارد و از آن جمله شبکه من و تو تلاش دارد تا کانون خانواده را متلاشی کند، بنابراین انجام برنامه‌ریزی برای جلوگیری از عوارض و عواقب شبکه‌های ماهواره‌ای امری ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس