در ادامه هشدارها درباره کاهش قدرت نظامی آمریکا در جهان، در گزارش اندیشکده وابسته به محافظه‌کاران و جمهوریخواهان آمده است که «توانمندی‌های نظامی ایران، چین و روسیه، دشمنان آمریکا طی سالهای اخیر بهبود یافته است».

به گزارش مشرق، در گزارش مشترک اندیشکده «آمریکن اینترپرایز» و «ابتکار سیاست خارجی» درباره افزایش توانمندی‌های دشمنان آمریکا شامل چین، روسیه و ایران هشدار داده شده است.

در گزارش ۳۶ صفحه‌ای مشترک اندیشکده «آمریکن اینترپرایز» و «ابتکار سیاست خارجی» با عنوان «وضعیت ارتش آمریکا» درباره افزایش توانمندی‌های نظامی دشمنان آمریکا هشدار داده شده است.

در این گزارش به نقل از یک ژنرال نیروی هوایی ارتش آمریکا آمده است: «دشمنان در حال توسعه توانمندیهایی هستند که این توانمندیها از بسیاری از جهات بهتر از آنچه ما اکنون داریم، می‌باشد».

در این گزارش تاکید شده ایران، چین و روسیه در حال توسعه توانمندیهای نظامی هستند که به آنها طی سالهای آینده اجازه رقابت با نیروهای آمریکا را که در حال کاهش بوده و در حال منسوخ شدن هستند، خواهد داد.

نویسندگان گزارش هشدار می‌دهند در حالی که آمریکا در حال کاهش بودجه دفاعی خود بوده و تجهیز ارتش به جدیدترین تجهیزات را به تاخیر می‌اندازد، «دشمنان» آن ارتشهای خود را تقویت کرده و در حال خریدن سیستمهای تسلیحاتی ارزان قیمت هستند.

در بخشی از این گزارش تصریح شد: «پس از وقفه تدارکاتی در دهه ۱۹۹۰ و یک تجهیز تسلیحاتی پوچ و توخالی در جریان جنگهای افغانستان و عراق، توانمندیهای ارتش آمریکا به نسبت دشمنانش از قبیل چین، روسیه و ایران در حال تنزل و نزول بوده است».

نویسندگان این مطلب همچنین درباره اینکه دشمنان آمریکا در حال «کاهش و رفع شکاف فناوری و تکنولوژیکی با آمریکا هستند، ابراز نگرانی کرده و در این باره هشدار دادند.

در بخشی از این مطلب با هشدار درباره توسعه توانمندیهای دفاع هوایی کشورهایی چون روسیه و چین آمده است: «این هواپیماهای کهنه و قدیمی وقتی در برابر سیستمهای دفاع هوایی و جنگنده های متخاصم از قبیل جنگنده J-20 stealth چین و سیستم موشکی زمین به هوای اس ۴۰۰ روسیه قرار می‌گیرند، آسیب پذیر هستند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    داره گریه می کنه چرا دولت اوباما بودجه نظامی رو کاهش داده!..البته همین 600 میلیارد دلار شصد برابر بودجه ایران در زمانی هست که نفت صد دلار بود الآن که کل درآمدهای نفتی ما شده 25 میلیارد دلار رو که دیگه......!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس