رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیرو‌های مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران با حمایت از سوریه از دستیابی استکبار به اهداف خود در راستای ساقط کردن سوریه جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، سردار احمد وحیدی در نخستین یادواره شهدای اطلاعات سپاه استان کرمانشاه که امروز در مجتمع بعثت برگزار شد، اظهار داشت: امروزه قدرت به دو بُعد سخت و نرم تبدیل شده و اندیشمندان جهان بر اهمیت قدرت نرم نسبت به قدرت سخت معترف هستند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ عاشورا در اوج قدرت معنوی قرار دارد، عنوان کرد: هیچ سرزمینی در جهان از چنین قدرتی برخوردار نیست و این ظرفیت به‌صورت عینی تجلی یافته است.

وی با بیان اینکه قدرت معنوی با هیچ قدرتی در دنیا برابری نمی‌کند، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت معنوی خود می‌تواند تمامی قدرت‌های مادی را در هم بکوبد و این اتفاق به‌طور دائم مشاهده می‌شود.

سردار وحیدی با اشاره به قدرت معنوی ایران افزود: قدرت معنوی ایران دشمن را مجبور به تمکین می‌کند آنچنان که جمهوری اسلامی ایران با حمایت از سوریه از دستیابی استکبار به اهداف خود در راستای ساقط کردن سوریه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه عقلانیت، عشق ، جهاد و ایثار در فرهنگ عاشورایی در اوج قرار دارد، بیان کرد: شهدا با اتکا به این فرهنگ پیش رفتند و بنابراین جمهوری اسلامی ایران با وجود این قدرت معنوی دلیلی برای کوتاهی در برابر دشمنان ندارد.

​سردار وحیدی با بیان اینکه ایران اسلامی قدرت موشکی، هسته‌ای و هوا و فضا را با اتکا به قدرت معنوی کسب کرده است، عنوان کرد: استکبار به گمان خود در گام نخست با مذاکره و در گام بعدی با بیعت کردن قدرت معنوی ایران را شکست دهد.

وی با اشاره به شعار هیهات من‌الذله حرکت ایران را در راستای آن دانست و گفت: امروزه امر به معروف و نهی از منکر در دنیا اجرا نمی‌شود و مسلمانان مورد ظلم قرار می‌گیرند که براین اساس جمهوری اسلامی ایران برآمده از فرهنگ عاشورایی به عنوان مرکزی جهان در راستای مقابله با ظلم حرکت می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز دشمن با تمام قوا به دنبال نفوذ در کشور است، اظهار داشت: استکبار با تحریم اقتصادی و جنگ نظامی در ایران به نتیجه نرسیده و اکنون با تغییر نگرش مردم و به‌ویژه مسئولان نسبت به آمریکا به دنبال نفوذ در کشور است.

سردار وحیدی به دو مضمون مهم تبری و تولی در زیارت عاشورا اشاره کرد و افزود: اقدامات جنایتکارانه آمریکا در جهان روشن است و تصور اصلاح شدن آمریکا و قرار گرفتن در فضای ساخته شده توسط آن‌ها، راه انحرافی و دورشدن از شعار تبری در زیارت عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امروز به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار دارد، عنوان کرد: آمریکا با آگاهی نسبت به نقش ایران در جهان از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند، بنابراین با تکیه بر دو شعار تبری و تولی باید دوست و دشمن را به‌خوبی شناخت و به‌درستی با آن‌ها مقابله یا تکیه کرد.

سردار وحیدی با بیان اینکه حرکت در مسیر عاشورا و قدرت معنوی‌شدن نیازمند صبر و تحمل است، گفت: شهدا فرزانگانی با قلب‌های استوار و پر از ایمان بودند که هر چند از دست دادن آن‌ها دشوار است اما بدون صبر و تحمل پیروزی به دست نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای حفظ جمهوری اسلامی ایران برگرفته از عاشورا گام در مسیر شهادت گذاشتند، بیان کرد: حادثه کربلا به عنوان موتور محرکه در تاریخ، امامت تاریخ را تا کرانه ظهور به عهده دارد؛ بسیاری از پیروزی‌ها از جمله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نبرد رزمندگان کنونی در نقاط مختلف جهان ریشه در تربیت عاشورایی دارد.

سردار وحیدی با بیان اینکه حرکت ملت و انقلاب بر دو بال عاشورا و ظهور انجام می‌شود، گفت: تمام حرکات حق طلبانه در ایران و جهان بر مبنای مضمون و محتوای جامع عاشورا پیش رفت و پیروز شد؛ نتیجه دورشدن از تربیت عاشورایی تبدیل شدن به گروهکهای تکفیری است.

وی با اشاره به اینکه گروهک‌های مختلف ضدانقلاب در اوایل انقلاب با هدف مشترک مقابله با نظام جمهوری اسلامی سعی در اختلال در امنیت داخلی کشور داشتند، عنوان کرد: نیروهای اطلاعات به عنوان لبیک گویان ندای هیهات من‌الذله در سال 61 همه این گروهک‌ها را به‌صورت ناباورانه‌ای جمع‌آوری کردند.

سردار وحیدی با بیان اینکه منافقان همچون داعش جریان‌هایی مفسد و مورد حمایت صدام و اروپا بودند، اظهار داشت: دشمن با حمایت از ضدانقلاب برای ایجاد شرایطی همچون سوریه و عراق در ایران اقدام کرد، اما با وجود حمله نظامی صدام با حمایت کشورهای مختلف موفق به این کار نشدند.

وی با اشاره به اینکه نقطه برتری جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس نسبت به دشمن بعثی "اطلاعات دقیق" بود، عنوان کرد: استان کرمانشاه به عنوان یکی از سنگرهای اصلی اطلاعات در جنگ و امنیت داخلی بوده و در حال حاضر نیز برای حفظ منطقه در کانون توجه قرار دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس