کد خبر 484200
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

اقتصاددان صندوق بین‌المللی پول با تشریح اثرات و تبعات رفع تحریم‌های ایران در سطح جهان گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها ایران از نقش مهمتری در اقتصاد جهان برخوردار می‌شود و با کاهش قیمت نفت اقتصاد جهانی تقویت می‌شود.

به گزارش مشرق، اقتصاددان صندوق بین المللی پول در ارزیابی خود از اثرات و تبعات رفع تحریم‌های ایران گفت: انتظار می‌رود با برداشته شدن تحریم‌ها ایران از نقش مهمتری در اقتصاد جهان برخوردار شود.

برونو ورسیلز که در گفت‌وگو با پایگاه خبری این نهاد بین المللی سخن می‌گفت، افزود: «رفع تحریم‌ها از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی اثرات رفع تحریم‌ها برای ایران و دوم اثرات و تبعات رفع تحریم‌ها برای اقتصاد جهانی و کشورهای دیگر».

وی در مورد اثرات رفع تحریم‌ها برای اقتصاد ایران گفت: «اکنون چشم‌انداز اقتصادی ایران بهبود پیدا کرده است و اثر مهم رفع تحریم‌ها برای ایران از ناحیه افزایش صادرات نفت این کشور خواهد بود».

ورسیلز، کاهش هزینه مبادلات تجاری و دسترسی بهتر ایران به خدمات مالی بانک‌های خارجی را از دیگر اثرات مهم رفع تحریم‌ها برای اقتصاد ایران دانست و گفت: همه این عوامل پتانسیل خوبی برای رشد و ترقی به اقتصاد ایران می‌دهند.

کارشناس صندوق بین المللی پول در بحث اثرات رفع تحریم ایران بر اقتصاد جهان گفت: با بازگشت نفت ایران به بازار انتظار می‌رود فشارهای کاهشی بر قیمت نفت بیشتر شود که این امر به تقویت رشد اقتصاد جهان کمک می‌کند. فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری جدیدی که در ایران گشوده می‌شود نیز به‌نفع اقتصاد جهان است.

وی از برندگان و بازندگان رفع تحریم ایران سخن گفت و افزود: رفع تحریم‌های ایران برندگان و بازندگانی دارد. شرکای تجاری ایران مثل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، امارات، هند، چین و ترکیه از برداشتن تحریم‌ها سود می‌برند اما افت قیمت نفت می‌تواند به سایر کشورهای صادرکننده نفت زیان وارد کند.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در هر حال رفع تحریم‌ها فرصت خوبی به ایران می‌دهد که اصلاحات اقتصادی را به اجرا بگذارد، مؤلفه‌های کلان اقتصادی خود را تثبیت و به‌سمت رشدی پایدار حرکت کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس