کد خبر 484180
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

کاپیتان و سرشناس‌ترین بازیکن تیم ملی پرتغال در جام ملت‌های اروپای سال 2016، در نقشی متفاوت به ارغوانی پوشان شبه جزیره ایبریا کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال اعلام کرد که برای بازی‌های مرحله نهایی یورو 2016، پستی متفاوت را برای کریستیانو رونالدو در نظر گرفته است. سانتوس با اعتراف به اینکه سیستم بازی 3-3-4 که خودش هم به آن علاقه دارد، با ویژگی‌هایی بازیکنانش متناسب نیست، به نشریه آبولا گفت: شخصاً دوست دارم که تیمم با سیستم کلاسیک 3-3-4 بازی کند، اما ما مهاجمانی که بتوانند پشت به دروازه حریف بازی کنند، قدرت حفظ توپ داشته باشند و شرایطی را برای پیوستن سایر بازیکنان به آنها در حملات فراهم کنند، نداریم. شاید هولگر پوستیگا و نونو گومژ آخرین بازیکنانی بودند که می‌توانستند این کار را برای ما انجام دهد.

سانتوس در ادامه افزود: به نفع ماست که با دو مهاجم بازی کنیم که البته دامنه حرکات‌شان بیشتر خواهد بود. در خط میانی هم بازیکنان ما نزدیک‌تر به یکدیگر بازی خواهند کرد، چون با این شیوه می‌توانند مشکلات بیشتری برای حریفان ایجاد کنند. ضمن اینکه با این تغییر تاکتیکی ما شانس خود را برای گرفتن بهترین بازی از بهترین بازیکن‌مان یعنی رونالدو افزایش می‌دهیم.

سانتوس در خصوص دلیل تغییر پستی که برای رونالدو در نظر گرفته است هم تأکید کرد: شما نمی‌توانید بازیکنی را که هدف اصلی‌اش گلزنی است، به بازی در پستی دور از دروازه و دفاع کردن مانند سایر بازیکنان وادار کنید. من هم نمی‌توانم از او بخواهم به عنوان یک بال بازی کند. یک بال کلاسیک چه کاری انجام می‌دهد؟ او در جناحین بازی و دفاع می‌کند. در مورد رونالدو اما ما باید فرمولی پیدا کنیم که در زمین بازی انرژی‌اش را بیش از اندازه هدر ندهد و ذهنش درگیر کاری جز گلزنی نباشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس