بررسی 17قضاوت این داور طی پنج سال اخیر در دیدارهای استقلالی‌ها نشان می‌دهد آبی‌ها تنها 49درصد از امتیازات بازی‌های مذکور را به‌دست آورده‌اند.

چرا آبی‌ها جهانبازی را نمی‌خواهند؟ +جدولگروه ورزشی مشرق - استقلالی‌ها به قضاوت یدا... جهانبازی آلرژی پیدا کرده‌اند. نظری‌جویباری معاونت ورزشی باشگاه آبی‌ها می‌گوید استقلال موضع خاصی برابر این داور ندارد اما وقتی جهانبازی گفته «در لیگ جاری قضاوت‌ها به ضرر پرسپولیس بوده و به سود استقلال» چرا باید از او برای قضاوت در دیدار این تیم مقابل استقلال‌صنعتی استفاده کنند؟

* همه چیز از یک پنالتی آغاز شد

شاید استارت حساسیت استقلالی‌ها به قضاوت‌های جهانبازی، پنجشنبه‌ 21 شهریورماه سال92 زده شد.

در ایستگاه نهم لیگ سیزدهم محمدمهدی نظری از دقیقه55 بازی با ذوب‌آهن میزبان جای آرش برهانی را گرفت تا بلکه ارتش ژنرال با دست پر از فولادشهر به تهران بازگردد.

ذوب‌آهن با گل‌های رجب‌زاده(15) و حدادی‌فر(51) نتیجه را به سود خود سند زده بود که نظری با خطای واضح و آشکار مدافعان ذوب‌آهن در محوطه جریمه سرنگون شد. با این حال جهانبازی توپ را حدود یک‌متر و نیم بیرون 18قدم کاشت تا دهان ژنرال و سربازانش از تعجب باز بماند. بعد هم صحنه‌های آهسته تلویزیونی و نظرات کارشناسان نشان داد که اشتباه جهانبازی و کمکش در آن صحنه آشکار بود.

موفقیت 49 درصدی استقلال با داور مغضوب +جدول
یدالله جهانبازی در فصل جاری 2 بار برای استقلال قضاوت کرده که حاصل آن یک برد و یک باخت برای آبی های پایتخت بوده است.


* موفقیت 49درصدی با یدا...

قضاوت یدا... جهانبازی در داربی فصل قبل هم روی یک صحنه با اعتراض شدید آبی‌ها همراه شد؛ آنجا که تکل محسن بنگر روی پای هاشم‌ بیگ‌زاده از نظر استقلالی‌ها خطای پنالتی بود اما از نظر جهانبازی نه.

بررسی 17قضاوت این داور طی پنج سال اخیر در دیدارهای استقلالی‌ها نشان می‌دهد آبی‌ها تنها 49درصد از امتیازات بازی‌های مذکور را به‌دست آورده‌اند.

جهانبازی طی ادوار دهم تا پانزدهم لیگ‌برتر 17مرتبه دیدارهای«آبی‌ها» را سوت زده تا استقلال هفت مرتبه رنگ برد را ببیند و شش مرتبه ببازند. جالب اینکه در سه فصل اخیر داور مغضوب آبی‌ها، 9بازی آنها را قضاوت کرده که طی آنها استقلال با نتیجه مساوی زمین را ترک نکرده است. آبی‌ها در سه فصل اخیر پنج دیدارشان با شکست همراه بود و چهار مسابقه‌شان با پیروزی به پایان رسیده است.

جدول 17قضاوت یدا... جهانبازی برای استقلال در 5فصل اخیر لیگ‌برتر

لیگ

تعداد قضاوت

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

امتیاز

میانگین کسب امتیاز

10

4

1

2

1

5

5

5

25/1

11

2

2

-

-

3

1

6

3

12

2

-

2

-

1

1

2

1

13

2

1

-

1

1

2

3

5/1

14

5

2

-

3

9

8

6

2/1

15

2

1

-

1

2

3

3

5/1

مجموع

17

7

4

6

21

20

25



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس