کد خبر 483953
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵

تیم های استقلال تهران و راه آهن و پرسپولیس، سه تیمی هستند که عنوان بهترین خط حمله لیگ پانزدهم را تا پایان هفته هشتم از آن خود کرده اند.

به گزارش مشرق، سه تیم پایتخت نشین، تا پایان بازی هشتم توانسته اند با به ثمر رساندن 14، 13 و 11 گل خود را به عنوان گلزن ترین تیم های حاضر در لیگ برتر دوره پانزدهم، در صدر تیم های دیگر قرار دهند.

استقلال؛ میانگین 1.75 گل در هربازی


آبی پوشان پایتخت با 14 گلی که در بازی های خود به ثمر رساندند توانسته اند با ثبت میانگین 1.75 گل به ازای هر دیدار، خود را به عنوان هجومی ترین تیم لیگ برتر مطرح کنند، آنها به غیر از بازی برابر ذوب آهن که گلی به ثمر نرساندند و دیدار مقابل پدیده که موفق به به ثمر رساندن یک گل شدند، در سایر بازی ها حداقل دو گل به ثمر رساندند. دیدار تیم های استقلال و راه آهن که به تساوی 3 بر 3 رسید، بیشترین تعداد گلی بود که این تیم در یک بازی به ثمر رساند.

امید ابراهیمی با 5 گل زده، به عنوان هافبک دفاعی این تیم، بهترین گلزن آبی هاست و سجاد شهباززاده با 3 گل، محسن کریمی با 2 گل و میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، آرش برهانی با 1 گل، باقی گلزن استقلالی ها در لیگ پانزدهم به شمار می روند.

سه گل استقلالی ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است و یک گل نیز در بازی برابر پدیده، توسط مدافع حریف به ثمر رسیده است.

راه آهن؛ میانگین 1.62 گل در هر بازی



راه آهنی ها که کارشان را در لیگ پانزدهم با به ثمر رساندن دو گل در مقابل فولاد آغاز کردند، با 13 گلی که در مجموع هشت بازی خود به ثمر رساندند توانستند متوسط 1.62 گل زده را به ازای هر بازی به نام خود ثبت کنند. اوج کار گلزنی راه آهنی ها در مقابل دو تیم آبی پوش استقلال تهران و اهواز بود، آنها در بازی با استقلال اهواز توانستند 5 بار دروازه حریف را باز کنند و در برابر آبی های تهران، 3 بار موفق به انجام این کار شدند.

مهرداد محمدی که پدیده بی چون و چرای لیگ پانزدهم بوده است تاکنون توانسته 6 بار دروازه حریفان را باز کند، امین منوچهری و بهادر عبدی با 2 گل و فرشاد فرجی، استرندوال، حسین کریمی با 1 گل بهترین گلزنان این تیم محسوب می شوند.

از بین گل های به ثمر رسیده توسط لوکوموتیورانان تنها یک گل از روی نقطه پنالتی و توسط استرندوال به ثمر رسید و باقی گل های این تیم در جریان بازی بوده است.

پرسپولیس؛ میانگین 1.37 گل در هر بازی


سرخ پوشان پایتخت که در جدول رده بندی لیگ پانزدهم از اوضاع مناسبی برخوردار نیستند در زمینه بازی هجومی و گل های زده در وضعیت خوبی به سر می برند و در مجموع 8 بازی خود توانستند 11 بار دروازه حریفان را باز کنند و معدل 1.37 گل زده را به ازای هر بازی به نام خود ثبت کنند. البته نکته جالب در مورد سرخ پوشان سه پنالتی از دست رفته آنهاست، چرا که اگر آنها نیز به گل تبدیل می شد این تیم نیز مانند همتایان آبی پوش خود در صدر قرار بگیرند.

مهدی طارمی، با 6 گلی که توانست وارد دروازه حریفان کند نام خود را به عنوان بهترین گلزن سرخ پوشان و البته به عنوان آقای گل لیگ(مشترکا با محمدی) مطرح کند. امید عالیشاه با 2 گل و علی علیپور، جری بنگستون و کاپیتان فقید این تیم، مرحوم هادی نوروزی نیز با 1 گل، همه گلزنان سرخ پوش لیگ پانزدهم هستند.

پرسپولیسی ها از این تعداد گل های به ثمر رسیده، 2 گل را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده اند.

استقلال اهواز، سیاه جامگان، فولاد؛ کم اثرترین تیم های لیگ

سه تیم شهرستانی نیز در پایین ترین رده تیم های هجومی لیگ برتر قرار دارند و نکته جالب در این مورد اینکه دو تیم از این تعداد از تیم های اهوازی حاضر در لیگ برتر محسوب می شوند.

استقلالی های اهواز که کم ترین تعداد گل زده را با 2 گل در 7 بازی هستند میانگین 0.28 گل زده به ازای هر بازی را به نام خود ثبت کردند، پس از آنها سیاه جامگان است که از هر دو بازی یک بار موفق به گلزنی می شوند، آنها 4 گل در 8 بازی به ثمر رساندند و متوسط 0.5 زده به ازای هر بازی را به نام خود نوشتند و در آخر نیز باید گفت دیدن نام تیم فولاد خوزستان در رده سوم قعرنشین ها، عجیب ترین نکته این لیست است، فولادی تاکنون توانسته اند 5 بار دروازه حریفان را باز کنند و معدل 0.62 گل زده را به ازای هر بازی به نام خود ثبت کنند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس