عراق با نیروهایی نزدیک به ۵۰ هزار نفر، پیشروی‌های خوبی طی پنج روز عملیات «لبیک یا رسول‌الله-۲» در استان صلاح‌الدین به دست آورده است.

پیشروی ارتش عراق در «صلاح‌الدین» در روز پنجم عملیاتبه گزارش مشرق، امروز (دوشنبه) پنجمین روز از آغاز مرحله دوم عملیات «لبیک یا رسول الله (ص)» است که با هدف آزادسازی «بیجی»، شهرک «الصینیة»، «الشرقاط» و «الحویجة» در شمال استان «صلاح‌الدین»، انجام می‌شود و به گفته مقامات عراقی نزدیک به 50 هزار نیرو در آن شرکت دارند.

به نوشته پایگاه خبری «العربی الجدید»، نیروهای مشترک عراقی از ارتش، پلیس محلی، پلیس فدرال، بسیج مردمی (الحشد الشعبی)، سرویس مبارزه با تروریسم، عشائر و واکنش سریع با حمله به پالایشگاه بیجی، آن را آزاد کردند و با محاصره شهر بیجی، اغلب مناطق اطراف آن را آزاد کردند و سپس روانه شهرک الصینیه که یکی از اولین مناطق اشغال شده داعش در استان صلاح‌الدین به شمار می‌آید، شدند.

العربی الجدید نوشت: نیروهای عراقی از آنجا نیز به منطقه «مکحول» که در نزدیکی حدود استانی «کرکوک» است، انتقال یافتند و آن را آزاد کردند.

سرتیپ «علی ابراهیم» فرمانده عملیات ارتش عراق در غرب این کشور، در این‌باره گفت: یگانهای نظامی ما به کمک نیروهای عشائر و با حمایت نیروی هوایی و توپخانه‌ای ارتش عراق چندین درگیری شدید با داعش داشتند که طی آن 125 نفر از تکفیری‌ها کشته شدند که هشت نفر از آنها انتحاری بودند و قصد داشتند با خودروهای بمب‌گذاری شده به سوی نیروهای ما روانه شوند که به مدد حملات هوایی و سامانه موشکی روسی «کورنیت»، پیش از رسیدن به نیروهای مسلح عراقی، هدف قرار گرفتند.

«ماجد علی» استاد علوم سیاسی دانشگاه صلاح‌الدین گفت: پیشرفت حاصل شده علیه داعش، با تحولات سیاسی کنونی در ارتباط است و هرگونه تحول مثبتی در سیاست، بر این نبرد تاثیر می‌گذارد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس