کد خبر 483581
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

دانشجویان متحصن در سازمان امور دانشجویان اعلام کردند: اگر مسئولان نمی‌خواهند یا نمی‌توانند حقوق دانشجویان را برقرار کنند یا فکر می‌کنند، دانشجویان مرتکب تخلفی شده‌اند پرونده را به مراجع قضایی صالح تسلیم کنند.

 به گزارش مشرق، دانشجویان متحصن در سازمان امور دانشجویان طی بیانیه‌ای با اشاره به صحبت‌های روز گذشته رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کردند که صحبت‌های دیشب بیانگر این بود که بازی سیاسی بورسیه‌ها و این روال خلاف تدبیر و خلاف قانون و خلاف اخلاق همچنان ادامه خواهد داشت و آینده مبهمی در انتظار دانشجویان است.

این دانشجویان در ابتدای بیانیه خود با بیان اینکه بیش از یک و نیم سال است جریان بورسیه ها بصورت خلاف قانون و تدبیر و اخلاق در جامعه با بازی سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است، اعلام کردند: دانشجویان بورسیه که به اذعان مسئولان هیچ تخلفی نداشتند آماج تهمت ها و مجازات بدون محکمه وزارت علوم قرار گرفتند و زندگی و تحصیلشان دست مایه بازی گردانان شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسئولان بازی سیاسی بورسیه‌ها را با ادعای 3000 دانشجوی غیر قانونی شروع کرده و با 36 نفر خاتمه دادند خود شاکی و قاضی و مجری احکام دانشجویان بورسیه شدند.

این دانشجویان افزودند: بالاتر از همه اینها حق دادخواهی دانشجویان را در مراجع صالح قضایی دریغ کردند که جزو حقوق اولیه هر انسان است.

در ادامه  این بیانیه آمده است: دانشجویان خسته از مراجعه به مراجع مختلف از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی که ـ رایشان پیش خدایگان وزارت علوم صائب نبود ـ تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیوان عدالت اداری ـ که بنا به مصالحی ان را از رسیدگی قضایی باز داشتند ـ جهت اخذ پاسخ روز یکشنبه در مورخه 26 مهر 94 به سازمان متبوع خویش یعنی سازمان امور دانشجویان مراجعه کردند و بنا بر عدم حضور یا عدم پاسخگویی مسئولان، این حضور منجر به تحصن نمایندگان دانشجویان بورسیه در سازمان مذکور تا پاسی از شب شد.

دانشجویان در این بیانیه ادامه می‌دهند: در نهایت ریاست سازمان امور دانشجویان در جمع آنها حاضر و گزارشی از ما وقع و چشم اندازی از آینده ارائه کردند. متاسفانه جمع بندی جلسه نشان دهنده این است که این روال خلاف تدبیر و خلاف قانون و خلاف اخلاق همچنان ادامه خواهد داشت و آینده مبهمی در انتظار دانشجویان است.

دانشجویان بورسیه در ادامه بیانیه خود خواستار انجام تعهدات سازمان امور دانشجویان شدند و اعلام کردند: چنانچه مسئولان امر نمی خواهند یا نمی توانند حقوق دانشجویان را برقرار کنند یا واقعا اگر فکر می کنند دانشجویان مرتکب تخلفی شده اند پرونده را به مرجع قضایی صالح تسلیم کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امیدواریم این سازمان وزین و دانش مدار، خود بنیانگذار قانون شکنی نشده و طبق اصول مصرح 34 و 156 و 159 قانون اساسی، دانشجویان را از حقوق اولیه دادخواهی و پیگیری قضایی محروم نکند.

دانشجویان بورسیه در انتهای بیانیه خود تأکید کردند که اگر مسئولان اقدام عاجل برای حل مشکلات دانشجویان نکنند تجمع آنها با حضور همه دانشجویان ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس