در حالی که بیش از دو ماه و نیم از ثبت‌نام نامزدها برای ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان می‌گذرد، اما نه تنها خبری از برگزاری انتخابات نیست، بلکه ابهامات اساسنامه این فدراسیون هنوز برطرف نشده است.

به گزارش مشرق، در سال 1392 که قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود، سازمان بازرسی کل کشور بارها با تاکیدات فراوان اعلام کرد حضور بازنشسته‌ها و دو شغله‌ها برای پست‌های اجرایی کمیته ملی المپیک ممنوع است.

اگرچه برخی‌ها در تلاش بودند تا با تبصره و آیین‌نامه این موضوع را حل کنند، همان طور که در انتخابات فدراسیون‌ها شاهد بودیم، اما درباره انتخابات کمیته ملی المپیک، سازمان بازرسی کل کشور به هیچ عنوان کوتاه نیامد و همواره بر اجرای قوانین تاکید می‌کرد.

با توجه به اینکه محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان برای پست اجرایی خزانه‌داری ثبت‌نام کرده بود لازم بود وی از سمت خود در فدراسیون استعفا دهد و با همین شرط در انتخابات شرکت کرد، اما بعد از گذشت دو سال وی همچنان در سمت خود فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه با فشار رسانه‌ها وی اعلام کرد حاضر است کنار برود و انتخابات این فدراسیون به زودی برگزار شود، اما نکته جالبی در اساسنامه این فدراسیون وجود داشت که برگزاری انتخابات را نیز زیر سوال می‌برد و البته این مشکل همچنان حل نشده پابرجاست.

***

ابهامات اساسنامه این فدراسیون از اینجا آغاز می‌شود که بعد از تعلیق فدراسیون تیراندازی با کمان در زمان کریم صفایی اساسنامه‌ای در همان زمان نوشته شد و البته به تصویب فدراسیون جهانی هم رسید، اما مشکل اینجاست که این اساسنامه اصلا در هیات وزیران در داخل کشور مورد تصویب قرار نگرفته و این نکته‌ای است که در انتخابات فدراسیون و همین طور انتخاب شجاعی ابهاماتی را به وجود آورده است.

بعد از اعلام آغاز ثبت‌نام‌ها برای ریاست این فدراسیون مشخص شد اصلا وزارت ورزش در جریان آغاز ثبت‌نام‌ها نیست و رئیس فدراسیون شخصا اقدام به این کار کرده است. اگرچه محمدعلی شجاعی در گفت‌وگویی که با فارس داشت اعلام کرد نماینده‌ای از وزارت برای ثبت‌نام از نامزدها نظارت می‌کند، اما در مقابل یکی از مسئولان وزارت ورزش در واکنش به این حرف شجاعی گفته بود با این اقدامی که صورت گرفت وزارت مجبور شد تا بر نحوه انتخابات نظارت کند.

***

حالا بیش از 2 ماه و نیم از آغاز ثبت‌نام ریاست فدراسیون می‌گذرد، اما نه تنها هنوز حرفی از برگزاری انتخابات این فدراسیون بعد از دو سال نیست بلکه شجاعی در اظهارنظر جالبی از تاخیر در برگزاری انتخابات سخن گفته که این موضوع به شدت از سوی سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی تکذیب شد.

اما سوال اینجاست، چطور اساسنامه‌ای که ابهام دارد و به تصویب هیات وزیران نرسیده می‌تواند انتخابات برگزار کند و اصلا چطور همین اساسنامه شجاعی را به عنوان رئیس انتخاب کرده است؟ مگر انتخابات یک فدراسیون طبق اساسنامه مورد تایید داخل یک کشور برگزار نمی‌شود؟

چطور قوانین سازمان بازرسی که اجازه حضور دو شغله‌ها و بازنشسته‌ها را در انتخابات فدراسیون‌ها نداده، در این مورد واکنشی نشان نداده؟ مگر نه این است تخلف صورت گرفته و شجاعی دو شغله محسوب می‌شود؟ آیا بعد از دو سال نباید انتخابات این فدراسیون برگزار شود؟

وزارت ورزش به عنوان متولی فدراسیون‌ها نباید اساسنامه این فدراسیون را بررسی کرده و از تخلفات جلوگیری کند؟
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس