کد خبر 4833
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳

نويسنده کتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي و کودتاي مخملي» گفت: بايد شيوه برخورد با جريان فتنه تغيير کند چون فتنه‌گران کاملاً شيوه خود را تغيير داده‌اند.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، پيام فضلي‌نژاد، پژوهشگر موسسه کيهان، که اين روزها به دليل تحرير کتاب جديدش کمتر در محافل عمومي حضور دارد، ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف نمايشگاه بين‌المللي قرآن، به دعوت غرفه بصيرت قرآني در نشست «کنکاش حقيقت» حضور يافت و به پرسش‌هاي حاضران در نمايشگاه پاسخ داد.
در اين نشست، فضلي‌نژاد به افشاگري پيرامون نقشه راه جديد جنگ نرم، حلقه جديد براندازي با حضور 30 استراتژيست ايراني خارج کشور، پشت‌پرده فصلنامه مهرنامه پرداخت و از فعاليت‌هاي براندازانه محمد قوچاني و سيدمحمد علي ابطحي پس از آزادي از زندان سخن گفت.
اين نشست که از ساعت 22 تا ساعت 30 دقيقه بامداد روز پنجشنبه به طول انجاميد، با استقبال طيف‌هاي مختلف حاضر در نمايشگاه روبرو شد.
نويسنده کتاب «شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي» گفت: جريان فتنه و کارگزاران آن به محض آزادي از زندان فصلنامه «مهرنامه» را منتشر کردند که سخنگوي جريان برانداز در ايران شود و تاکنون 4 شماره آن منتشر شده است. در اين نشريه 30 تن از استراتژيست‌هاي فعال سازمان CIA، موسسه تحقيقاتي NED و افراد مرتبط با باند اشرف پهلوي در بنياد مطالعات ايران، در تحريريه اين فصلنامه حضور دارند؛ اين 30 نفر حلقه جنگ نرم در ايران از دهه 60 به بعد بوده‌اند که از آن جمله مي‌توان به محمد‌علي همايون کاتوزيان (عامل سرويس جاسوسي انگليس)، مهرزاد بروجردي (پايان‌نامه دکتراي وي مورد تجليل اشرف پهلوي قرار گرفت و از او جايزه دريافت کرد)، مديا کاشيگر (مترجم ويژه سفير فرانسه در ايران و رابط جاسوسان سازمان موساد با حوزه هاي جاسوسي در ايران)، ژانت آفاري (رفيقه زهرا رهنورد که داراي ارتباطات امنيتي گسترده با وي است و همچنين عضو فرقه ضاله بهائيت مي‌باشد)، عباس ميلاني (رئيس دپارتمان ايران‌شناسي دانشگاه استانفورد که رسما با کارشناسان CIA براي تدوين مدل براندازي نظام جمهوري اسلامي نشست گذاشت و 6 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم براي نمايندگان کنگره آمريکا سخنراني کرد) را مي‌توان برشمرد.
متن کامل اين گزارش را در ادامه مي خوانيد.
نويسنده کتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» گفت: بايد شيوه برخورد با جريان فتنه تغيير کند چون فتنه‌گران کاملاً شيوه خود را تغيير داده‌اند.
پيام فضلي‌نژاد در نشست سلسله مباحث کنکاش حقيقت که در غرفه بصيرت قرآني در حاشيه هجدهمين نمايشگاه بين‌‌المللي قرآن کريم برگزار شد، گفت: جريان فتنه در خيابان تمام شد و پروژه کودتاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان نيز به پايان رسيد؛ اما جريان فتنه و کارگزاران آن در شکل و ادبيات ديگري بازتوليد شدند.
وي با تاکيد بر اينکه به طور قطع جريان فتنه جمهوري اسلامي را رها نخواهد کرد، اظهار داشت: جريان فتنه با تغيير شکل خود در قالب جنگ ايدئولوژيک و جنگ فکري در حوزه علوم انساني براي فروپاشي نظام اسلامي دست‌ به کار شده است.
نويسنده پرفروش‌ترين کتاب سياسي دو سال گذشته گفت: کشور در حال حاضر بيش از 2 ميليون دانشجوي علوم انساني دارد که مباني ترويج شکاکيت و سکولاريزم را آموزش مي‌بينند.
وي با طرح اين سوال که آيا بعد از جريان آشوب به نحوه بازتوليد و تغيير چهره اين جريان توجه کرده‌ايم، بيان داشت: جريان فتنه و کارگزاران آن به محض آزادي از زندان فصلنامه «مهرنامه» را منتشر کردند که سخنگوي جريان برانداز در ايران شود و تاکنون 4 شماره آن منتشر شده است.
فضلي نژاد با اشاره به آغاز فعاليت يک حلقه جديد براندازي با حضور 30 نفر از استراتژيست‌هاي ايراني خارج کشور ادامه داد: در اين نشريه 30 تن از استراتژيست‌هاي فعال سازمان CIA، موسسه تحقيقاتي NED و افراد مرتبط با باند اشرف پهلوي در بنياد مطالعات ايران، در تحريريه اين فصلنامه حضور دارند؛ اين 30 نفر حلقه جنگ نرم در ايران از دهه 60 به بعد بوده‌اند که از آن جمله مي‌توان به محمد‌علي همايون کاتوزيان (عامل سرويس جاسوسي انگليس)، مهرزاد بروجردي (پايان‌نامه دکتراي وي مورد تجليل اشرف پهلوي قرار گرفت و از او جايزه دريافت کرد)، مديا کاشيگر (مترجم ويژه سفير فرانسه در ايران و رابط جاسوسان سازمان موساد با حوزه هاي جاسوسي در ايران)، ژانت آفاري (رفيقه زهرا رهنورد که داراي ارتباطات امنيتي گسترده با وي است و همچنين عضو فرقه ضاله بهائيت مي‌باشد)، عباس ميلاني (رئيس دپارتمان ايران‌شناسي دانشگاه استانفورد که رسما با کارشناسان CIA براي تدوين مدل براندازي نظام جمهوري اسلامي نشست گذاشت و 6 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم براي نمايندگان کنگره آمريکا سخنراني کرد) را مي‌توان برشمرد.
پژوهشگر موسسه کيهان گفت: محمد‌علي ابطحي بعد از آزادي از زندان، در سايت خود، کتاب خانم هرتا مولر را معرفي مي‌کند که شرحي از کودتاهاي مخملي اروپا و تئوريزه کردن کودتاي مخملي است؛ اين کتاب روش مبارزه 5 دانشجو با حکومت را شرح داده است که امسال جايزه ادبي نوبل را به اين رمان‌نويس کودتاي مخملي داده‌اند؛ ابطحي بعد از جريان دادگاه اين کتاب را در سايت خود تبليغ مي‌کند و مي‌گويد من اين کتاب را خوانده‌ام شما نيز اين کتاب را بخوانيد!
اين نويسنده ادامه داد: در حال حاضر جريان فتنه در شکل ديگري بازتوليد مي‌شود به طوري که ادبيات سياسي آشکار ميرحسين موسوي و سيد‌محمد خاتمي که سخن از نافرماني مدني و کشاندن مردم به خيابان بود به حاشيه رفته است. همچنين اين ادبيات با الگوگيري از الگوهاي غربي و با استفاده از توليد رمان، شعر، برگزاري تئاتر، نمايشنامه‌ها و پنهان شدن در پشت ادبيات با خزيدن به حاشيه امن هنر، در شکلي جديد ظاهر شده است.
فضلي نژاد يادآور شد: مديا کاشيگر، در فصلنامه مهرنامه مي‌نويسد که بايد با رشد طبقه متوسط سکولار و تبليغ کالاهاي خارجي و مارک‌هاي خارجي در بيلبوردهاي شهرداري به اهداف خود برسيم. همچنين کيان تاجبخش روزي رئيس مجلس سناي هلند را به ايران آورد و با بهروز غريب‌پور جلسه خصوصي گذاشتند و گفتند بايد با سيطره بر شوراها، محيط شهري، فضاي عمومي و در دست گرفتن آنها به اهدافمان برسيم.
وي گفت: بيلبوردهاي تبليغاتي يکي از ابزارهاي تبليغاتي پنهان دشمن است که متاسفانه شهرداري تهران به ماهيت پنهان آن در حوزه امنيتي دقت نمي‌کند.
نويسنده کتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» با اشاره به اينکه، اکنون از مهمترين دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري حوزه علوم انساني در دانشگاه‌ها است، تصريح کرد: اگر فرزندان دلسوز انقلاب اسلامي مي‌خواهند جريان نفاق را بشناسند و ببينند در چه قامتي بازسازي و بازتوليد مي‌شود بايد به کتاب‌هايي که ناشران سکولار در حوزه علوم انساني منتشر مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهند.
وي گفت: من از مسئولان وزارت ارشاد انتقاد مي کنم که چرا کتاب رامين جهانبگلو که چهره آن را در کتاب شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي آشکار کرده بودم هنوز در حال تجديد چاپ است.
فضلي‌نژاد ادامه داد: گزاره ديگري را که براي کودتاي نرم پيگيري مي‌کنند افزايش دانشجو در ايران است. تئوري آنها اين است که با افزايش دانشجو در کشور به طور طبيعي تعداد دانشجويان حوزه علوم انساني بيشتر مي‌شود چرا که پايه دروس انساني در رشته‌هاي علوم انساني سکولار است بنابراين به طور خودکار دانشگاه‌هاي ما نيرو براي استحاله و براندازي را تربيت مي‌کنند.
پژوهشگر موسسه کيهان افزود: علاوه بر آن اساتيد سکولار نيز در نظام تعليم و تربيت، آموزش جوانان ما را در دانشگاه‌ها در اختيار گرفته‌اند و در حال حاضر اين جريان در قامت دانشگاهي جريان را به دست گرفته است که بايد اين را بسيار جدي گرفت و احساس خطر کرد.
وي با يادآوري اين نکته که اگر برخي نشريات و روزنامه‌ها مثل کيهان، به روشنگري و تنوير افکار عمومي نمي‌پرداختند هنوز فردي مثل حسين بشيريه سرسلسله جامعه‌شناسي سياسي در ايران بود .
نويسنده کتاب‌ «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» با تاکيد بر اينکه جريان برانداز، فقط جرياني سياسي نيست، اظهار داشت: نشانه‌هاي جريان برانداز در عرصه عمومي قابل رويت نيست بلکه علايم آن را بايد در حوزه پنهان جست‌وجو کرد.
وي با يادآوري فرمايش امام خميني (ره) مبني بر اينکه خطرناکترين جريان را اسلام آمريکايي معرفي ‌کردند، گفت: ما در آن روز عمق کلام حضرت امام (ره) را متوجه نشديم؛ لذا جرياني که امروز با استفاده از چهره‌هاي نسبتا موجه براي براندازي، گام بر مي‌دارند در نگاه اول متدين به نظر مي‌رسند.
فضلي نژاد اعلام کرد:شوراي جهاني فقه اسلامي در پاريس اعلام موجوديت کرده است و عده‌اي به قول حضرت امام (ره) «روحاني نما» که در ظاهر آدم‌هاي موجهي هستند، اين شورا را راه اندازي کرده‌اند و خود را منتسب به مراجع تقليد کرده و مي‌گويند ما مي‌خواهيم دين را با دموکراسي سازگار کنيم .
اين تحليلگر سياسي با بيان اينکه فروپاشي ايدئولوژيک در علوم انساني مقدمه سقوط فيزيکي نظام است، اظهار داشت: اگر جمهوري اسلامي در حوزه ايدئولوژيک با ناکامي مواجه شود به طور قطع و يقين ساختار جمهوري اسلامي فرو خواهد ريخت؛ چراکه آنها قصد دارند به تعبيراستاد «رحيم پور ازغدي» به لب انقلاب ماتيک بمالند و ظاهر ان را حفظ کنند، اما نرم‌افزار انقلاب اسلامي را از درون ذبح کنند در حالي که بخش مهم نرم‌افزار‌هاي انقلاب در حوزه علوم انساني توليد و بازتوليد مي‌شود. اما اين اتفاق نخواهد افتاد، چرا که امام خميني(ره) فرمودند آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند، بنابراين سران فتنه مانند موسوي، خاتمي، کروبي و... نيز که پادوهاي آمريکا در ايران هستند نيز هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.
وي ادامه داد: آنقدر آنها در نقشه خود راسخ هستند که هنوز يک ماه از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در حوزه علوم انساني نگذشته بود که محمد قوچاني از زندان آزاد شد و قرارداد سردبيري فصلنامه «مهرنامه» را بست که ويژه علوم انساني در ايران منتشر مي‌شود.
فضلي نژاد گفت: مردم ايران داراي عيار هوشي بالايي هستند و شرايط را خوب مي‌سنجند و حرکات ظاهري جريان برانداز را به درستي تشخيص مي‌دهند لذا بايد جنبه پنهان براندازي را کاملا رصد کرد و با توجه به اينکه جريان فتنه روش خود را تغيير داده است رصد و شناسايي جنبه پنهان ايدئولوژيک آن کار متخصصين است.
نويسنده پرفروش‌ترين کتاب سياسي سال 1388 و 1387 در ادامه افزود: به نظر من بايد شيوه برخورد با جريان فتنه کاملا تغيير کند چون فتنه‌گران کاملا شيوه خود را تغيير داده‌اند.
وي با ابراز خرسندي از صبر حکيمانه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اگر سران فتنه در همان ابتدا بازداشت مي شدند، هويت واقعي آنها براي مردم روشن نمي شد.
فضلي‌نژاد گفت: رهبري معظم همانند حضرت امام (ره) که با جريان بني‌صدر صبورانه برخورد کرد و آن را تحمل کرد تا چهره حقيقي آنها براي مردم روشن شود.
وي تصريح کرد: اگر اقدام مناسبي در حوزه علوم انساني و پاکسازي دانشگاه از اساتيد سکولار انجام ندهيم، ضربه را خواهيم خورد؛ بنابرين انقلاب فرهنگي در تمام ابعاد آن بايد محقق شود؛ لذا بايد با بازنگري دقيق در حوزه علوم انساني و بازتوليد علوم گام‌هاي جدي و اساسي صورت گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس