عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیام اصلی قرآن، همان پیام تورات و انجیل است؛ اما قسمتی از تورات و انجیل توسط کسانی در کلیساها به تحریف کشیده شده و در قرآن کریم هم به این موارد اشاره شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رحیم‌پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع ایرانیان مقیم میلان و علاقه مندان اسلام و مسیحیت با موضوع «جایگاه حضرت مسیح و مریم مقدس در اسلام و قرآن» سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود در خصوص انجیل و تورات گفت: قسمت عمده‌ای از این کتاب‌ها موافق با چیزی است که در قرآن کریم آمده است و قرآن مجید هم از آنها به تقدیس و خوبی یاد کرده است؛ بنابراین پیام اصلی قرآن، همان پیام تورات و انجیل است؛ اما قسمتی از تورات و انجیل توسط کسانی در کلیساها به تحریف کشیده شده و در قرآن کریم هم به این موارد اشاره شده است.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان مسلمان معتقدیم که قرآن و انجیل هر دو کلام خداوندی است که از طریق وحی به پیامبر اکرم (ص) و حضرت مسیح نازل شده‌اند؛ ولی مسیحیان معتقدند که حضرت مسیح پیامبر نیست؛ بلکه خدا و فرزند خداست و آیات انجیل هم بعداً توسط افراد و حواریون آن حضرت با الهام از حضرت مسیح نوشته شده‌اند.

رحیم‌پورازغدی ادامه داد: اناجیل، روایت‌های مختلفی دارند؛ چرا که مثلاً در انجیلی که منتسب به پتروس حواری است و از همه انجیل‌ها خلاصه‌تر است، عیسی به عنوان پسر انسان مطرح است؛ هر چند که فوق بشر است؛ ولی در آن تجسم الهی در پیکر انسان مطرح نیست. ولی در انجیل متا، تجسم الهی در وجود عیسی مطرح است و این با نگاه قرآنی فاصله زیادی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود گفت: بنابراین ما در قرآن دو نوع آیات داریم که در برخی آیات،  قداست انجیل را بیان می‌کند؛ ولی در برخی آیات دیگر انحرافات را بازگو کرده و آن را خروج از تفکر الهی می‌داند.

رحیم پور ازغدی: پیام اصلی قرآن، همان پیام تورات و انجیل است

رحیم‌پورازغدی به برخی از آیات قرآن کریم اشاره کرد که چگونه برخی از مسیحیان آگاهانه به تحریف انجیل پرداختند و با اینکه می‌دانستند اسلام آخرین دین الهی است و در تورات و انجیل هم به آن اشاره شده بود؛ ولی چشم خود را بستند و مسیحیت را به انحراف کشاندند.

وی در ادامه به انحرافات در مسیحیت پرداخت که چگونه دین مسیحیت را از مسیر اصلی خارج کرد و از جمله آنها عبارت بودند از رشوه‌خواری در بین کشیشان، خرید و فروش بهشت و جهنم (کاسبی از راه دین)، رباخواری و بالاخره القای مفاهیم شخصی خودشان با زبان کتاب مقدس.

رحیم‌پورازغدی در ادامه صحبت‌های خود به برخورد مشفقانه پیامبر اکرم (ص) با اهل کتاب اشاره کرد و گفت: در نگاه پیامبر اسلام (ص) اهل ذمه و اهل کتاب بایستی با امنیت کامل و آزادی مقدسات دینی خود در جامعه اسلامی زندگی کنند و کسی حق ندارد به آنها بی‌احترامی کند. پیامبر (ص) فرمود که در غیر این صورت من در روز قیامت به عنوان دادستان و به نفع اهل کتاب در مقابل آنها اقامه دعوا خواهم کرد و این منش پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین در برخورد با اهل کتاب در جامعه اسلامی بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس