کد خبر 483217
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

نیروهای ارتش سوریه پس از حملات گسترده به مواضع تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق، در حال مبارزه با عناصر تروریستی هستند ولی وجود تونل‌ها، سبب کندی در پیشروی شده است.

 به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از بامداد شنبه (روز گذشته) عملیات پاکسازی غوطه شرقی واقع در ریف دمشق را کلید زدند و در ساعات اولیه عملیات توانستند 200 موضع تروریست‌های مسلح موجود در منطقه را هدف قرار دهند.

«غوطه» مجموعه‌ای از مزارع حاصلخیز در منطقه ریف دمشق در نزدیکی قسمت شرقی دمشق در سوریه است. غوطه دمشق، کمربند کشاورزی سبزی است که مناطق جنوبی و شرقی شهر دمشق را محصور ساخته است.

هدف اصلی این عملیات، به‌دست‌گیری کنترل منطقه راهبردی «المرج» و مزارع اطراف آن واقع در غوطه شرقی است.

جدیدترین اخبار عملیات پاکسازی غوطه شرقی

جدیدترین اخبار عملیات پاکسازی غوطه شرقی

همزمان با آغاز حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه از روز گذشته، چند گروه از نیروهای ارتش و مقاومت حملات وسیعی را از چند محور علیه تروریست‌ها در روستای «نولة» و محیط اطراف آن انجام دادند.

بنا بر این گزارش، نیروهای سوری و مقاومت بعد از چند ساعت درگیری با تروریست‌ها سرانجام توانستند در نیمه شب گذشته وارد این روستا شوند و چند نقطه از آن را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

جدیدترین اخبار عملیات پاکسازی غوطه شرقی

در حال حاضر نیروهای سوری و مقاومت در حال تثبیت مواضع خود و ایجاد پناهگاه‌هایی در مناطق هستند.

به نظر می‌رسد عملیات پاکسازی در غوطه شرقی بدلیل وجود ده‌ها تونل حفر شده توسط تروریست‌ها در این منطقه و به حداقل رساندن تلفات به کندی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، توپخانه ارتش سوریه از صبح امروز مواضع تروریست‌ها را در روستاها و شهرک های منطقه المرج بخصوص شهرک «دیر العصافیر» بشدت هدف قرار دادند تا از حملات تروریست‌ها برای اشغال مجدد مناطق تازه پاکسازی شده جلوگیری کنند.د

در صورتی که نیروهای سوری و مقاومت بتوانند روستای «نولة» را به طور کامل پاکسازی کنند می‌توانند از طریق این روستا بطور کامل بر منطقه المرج اشراف پیدا کنند و عملیات پاکسازی را بطور دقیق تری انجام دهند.

منطقه المرج از مهمترین پایگاه‌های تروریست‌ها در غوطه شرقی در شهر دمشق محسوب می‌گردد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس