کد خبر 483058
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

برخی محافل عزاداری با حضور چشمگیر بانوان برگزار می‌شود،‌ بدین صورت که از بانی تا مدعوین همگی خانم هستند و مجلس ویژه بانوان برگزار می‌‌شود.

سرویس دین مشرق، با آغاز ایام سوگواری عزای سید و سالار شهیدان،‌ بانوان حسینی همپای مردان در هیأت‌ها و مساجد به برگزاری محافل معنوی اقدام می‌کنند و در این میان مادحین خانم به مرثیه‌سرایی در رثای شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش می‌پردازند.

در تهران برخی از این محافل با حضور چشمگیر بانوان برگزار می‌شود که از بانی تا مدعوین را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و مجالس به صورت زنانه برگزار می‌‌شود.

در ادامه فقط به گوشه‌ای از این محافل بانوان اشاره می‌شود، بدیهی است که تعداد این مجالس بسیار است و علاقه‌مندان می‌توانند مجلس خود را از طریق کامنت‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

 

-مداح خانم بابایی: اول تا سیزدهم محرم هر روز از ساعت 15 تا 17، رسالت، شانزده متری اول، نبش کوچه ابن علی، حسینیه «آل یس»، همچنین از 5 تا 12 محرم غیر از عاشورا صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 دربند، میدان سربند، کوچه میری، حسینیه بزرگ دربندی‌ها

- مداح خانم وسیله: از اول محرم، ‌ساعت 15 تا 17:30، حسینیه گودال قتلگاه، پل سوم ابوذر، جنب شهربازی بسیج، روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 10 تا 12، همچنین مراسم دیگری در دهه اول محرم تا شام غریبان، خزانه، فلکه سوم عباسی، خیابان سمندر، خیابان شهید همدانی،‌ دبیرستان فولادوند، ساعت 20:30 تا 23.

-مداح خانم رجبی: بلوار ابوذر، بین پل دوم و سوم، خیابان شهید مطهری، انتهای خیابان، منزل خانم زرکش، دهه اول محرم از ساعت 10 تا 12

-مداح خانم زواره: مراسم شب تاسوعا، خیابان زمزم، پلاک 86، واحد 5، منزل خانم مروی از ساعت 19 تا 21

-مداح خانم اصانلو: افسریه، پانزده متری سوم و چهارم، خیابان 36، شهید باقری پلاک 12 شب عاشورا از ساعت 19 تا 20:30

-مداح خانم حصارکی: انتهای اشرفی اصفهانی، بعد از میدان دانشگاه علوم تحقیقات، حصارک، خیابان امام خمینی(ره)،‌ شقایق هفت، پلاک 5، مکتب‌الزهرا، 5 صفر از ساعت 14:30 تا 17

-سخنران خانم سویزی: مراسم ویژه خواهران روزهای 13 تا 15 محرم از ساعت 14:30 تا قبل اذان مغرب مهدیه تهران، خیابان ولی عصر(عج)، سخنرانی با موضوع «تأثیر تربیتی حضرت زینب(س) بر زنده ماندن حادثه عاشورا»، همراه با برگزاری زیارت عاشورا و مداحی توسط ذاکرین اهل بیت(ع) پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس