رسانه های آمریکا به نقل از مسئولان نیروی دریایی این کشور اعلام کردند که آمریکا و متحدان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ماه کنونی میلادی در تمرینات نظامی مشترک خود اولین بار سامانه دفاع ضدموشکی خود را در اروپا آزمایش خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در مدت برگزاری این رزمایش، یک موشک بالستیک از مجمع الجزایر هبرید Hébrides در سواحل اسکاتلند شلیک خواهد شد و کشتیهای جنگی حاضر در این رزمایش با استفاده از موشکهای اس‌ام-3 SM-3 آن را رهگیری خواهند کرد. شرکت کنندگان در این رزمایش همچنین یک موشک ضدکشتی را که از یک کشتی جنگی دیگر شلیک شده است، رهگیری و در هوا منهدم خواهند کرد.

بنا به اعلام ناوگان دریایی پنجم آمریکا چهار ناوشکن آمریکایی مجهز به سامانه ایجیس در پایگاه دریایی روتا در اسپانیا در این تمرینات نظامی شرکت خواهند کرد. کشورهای آلمان، کانادا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، نروژ، هلند و انگلیس نیز در این رزمایش حضور خواهند داشت.

آمریکا مطابق با طرح تقویت امنیت متحدان این کشور در ناتو که سال دو هزار و چهارده در بحبوحه تشدید تنشها میان غرب بر سر اوکراین به اجرا گذاشته شد، هواپیماهای جنگی اف-22 را در خاک اروپا مستقر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دبورا لی جیمز، فرمانده نیروی هوایی آمریکا، اعلام کرد استقرار جنگنده های اف-22 بدون تردید ظرفیت دفاعی نیروی هوایی متحدان ما را در اروپا تقویت خواهد کرد.

این احتمال نیز وجود دارد که آمریکا برای اولین بار پس از پایان جنگ سرد سلاحهای سنگین در خاک اروپا مستقر کند. به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا در نظر دارد تسلیحات لازم برای سه تا پنج هزار نیروی نظامی را به منظور مقابله با تهاجم احتمالی روسیه در خاک اروپا مستقر کند.

از زمانی که در اوکراین بر ضد ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور پیشین این کشور کودتا شد و یک دولت غربگرا در این کشور روی کار آمد رزمایشهای ناتو در منطقه افزایش یافت. دولت روسیه بارها درباره پیامدهای افزایش رزمایشها ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور هشدار داده است. رزمایش جدید گسترده ناتو در حالی برگزار خواهد شد که چندین کشور شوروی سابق که در سالهای اخیر به ناتو ملحق شده اند، از تحرکات نظامی روسیه ابراز نگرانی کرده اند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    طفلکیها چشمشون به موشکهای داخل تونل افتاده خودشونو خیس کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس