معاون وزیر ارتباطات گفت: اینترنت ثابت در ایران جزء ارزان‌ترین کشورها است، اما اینترنت موبایل در حالت غیربسته‌ای جزء قیمت‌های متوسط در دنیا است و اینترنت ثابت درگیر مشکل کیفیت است که برای مثال ارسال و دریافت سرویس 2 مگ زیر 100 Kbps است.

 به گزارش مشرق، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در اظهار نظر در ارتباط با  وضعیت اینترنت گفت: به‌طور مشخص قیمت اینترنت را باید به دو بخش ثابت و همراه تقسیم کرد و سپس درباره آن اظهار نظر دقیق داشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینترنت ثابت در ایران جزء ارزان‌ترین کشورها است؛ اما ایراد این است که کیفیت اینترنت ثابت مطلوب نیست.

وی ادامه داد: به این معنی که برای مثال اگر یک سرویس اینترنت با سرعت 2M خریداری کنید تروپوت این سرویس زیر 100Kbps ( ارسال و دریافت با هم) است.

جهانگرد تصریح کرد: اینترنت موبایل در ایران در حالت غیربسته‌ای جزء ارزان‌ترین قیمت‌ها نیست بلکه جزء قیمت‌های متوسط در دنیا است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: برای مثال اگر مشترک بخواهد یک فیلم را از اینترنت موبایل ببیند قیمت گران تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: اما در نهایت استراتژی اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حداقل رساندن هزینه دسترسی مردم به اینترنت است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس