پایگاه آمریکایی«The intercept» با انتشار یک تحقیق تحت عنوان «آلت قتل» و با استناد به اسناد محرمانه فاش کرد که دولت آمریکا در مورد کسانی که در حملات جنگنده‌های آن به نقاط مختلف جهان جان خود را از دست می‌دهند، آمار دروغین ارائه می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، پایگاه آمریکایی «The intercept» با انتشار یک تحقیق تحت عنوان «آلت قتل» و با استناد به اسناد محرمانه فاش کرد که دولت آمریکا پس از حملات جنگنده های خود به نقاط مختلف جهان در مورد تعداد افرادی که در این حملات جان خود را از دست می دهند، آمار دروغین ارائه می دهد.

این منبع یادآور شد که آمار دولت آمریکا از تلفات حملات هواپیماهای بدون سرنشین آن به نقاط مختلف بسیار کمتر از تعداد واقعی قربانیان است.

حملات هوایی آمریکا در سومالی، افغانستان و یمن

به نوشته این منبع که در سرویس اطلاعاتی آمریکا نفوذ دارد، اسناد موجود مربوط به عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سومالی، افغانستان و یمن است و از حمله به افراد مشکوک و مورد نظر آمریکا حکایت دارد که تصمیم برای ترور آنان گرفته شده است.

این اسناد شامل دو بخش است که در آن عملیات هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا در سومالی و یمن در سال های 2011 و 2013 به دست تیم کاری محرمانه شماره 4-48 توضیح داده شده است.

علاوه بر این در اسناد دیگر مرتبط با همین موضوع، عملیات این هواپیماها در افغانستان توضیح داده شده است، به این معنی که دولت آمریکا افراد مجهول الهویه را که در حملات هوایی جان خود را از دست می دهند، دشمن معرفی می کند و به این ترتیب آمار واقعی قربانیان غیرنظامی را مخفی نگاه می دارد.

بازی دولت آمریکا با آمار قربانیان

این اسناد نحوه به بازی گرفته شدن آمار قربانیان از سوی واشنگتن در جریان عملیات «هایمیکر» در شمال شرق افغانستان در فاصله ژانویه 2012 و فوریه 2013 توضیح داده شده است، به این ترتیب که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در این محل 200 قربانی برجا گذاشت که از این تعداد فقط 35 نفر افراد مورد نظر آمریکا بودند.

این منبع همچنین به نقل از یک کارشناس آمریکایی فاش کرد که اعلام اینکه تمام قربانیان مرد و جنگجو بوده اند، تا زمانی که عکس آن ثابت نشود، کاملا غیرمنطقی است.

این کارشناس می افزاید: ما به این اخبار عادت کرده ایم زیرا سرویس اطلاعات آمریکا و نیروهای ویژه آن که عامل این حملات هستند و تمام طرف هایی که حامی این برنامه هستند، هیچ مشکلی با این وضع ندارند.

پایگاه The intercept در تحقیق خود جزییات مراحل مختلف تصمیم گیری پیش از حملات هوایی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را توضیح داده و علاوه بر این به بازی سرویس اطلاعات آمریکا با برگه هایی که روی آن عکس اشخاص مورد نظر برای هدف قرار گرفتن منتشر شده است، اشاره کرده است. 

در این برگه عکس شخص مورد نظر و روابط او با نیروهای افراط گرا منتشر شده و از او به عنوان تهدیدی علیه آمریکا یاد شده است.

علاوه بر این، برگه مزبور اطلاعات میدانی را در خود جا داده است که در نهایت به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ارجاع داده می شود تا برای اجرای حملات هوایی چراغ سبز بدهد.

به نوشته این منبع، روند موافقت اوباما با این حملات 58 روز وقت می گیرد و تا 60 روز پس از آن قابل اجرا است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس