کد خبر 482638
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

در میان 32 تیمی که فصل گذشته در مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز حضور داشتند، بانوی پیر بیشترین درآمد را کسب کرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که باشگاه یوونتوس در فصل 15-2014 رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا درآمدی معادل 89.1 میلیون یورو داشته که بالاترین درآمد در میان تمامی 32 تیم حاضر در آن تورنمنت بوده است، حتی بیشتر از بارسلونایی که بانوی‌پیر را در فینال با نتیجه 3 بر یک شکست داد.

یوونتوس با وجود مغلوب شدن در فینال برلین و نرسیدن به پاداش فتح مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان، 30 میلیون یورو بیشتر از بارسلونا درآمد داشته است. قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا از این رقابت‌ها 61.27 میلیون یورو درآمد داشته است.

دلیل درآمد بیشتر بانوی پیر نسبت به بارسلونا تقسیم نامتوازن پاداش حضور تیم‌های لیگ‌های مختلف در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. سهم فوتبال ایتالیا از درآمدهای یوفا در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، تنها میان دو تیم رم و یوونتوس باید تقسیم می‌شد که با توجه به حذف زودهنگام رم در مرحله گروهی و بالعکس پیشروی یوونتوس تا ایستگاه پایانی، بخش اعظم آن به بانوی پیر رسید.

بهره‌مند شدن یووه از بخش بیشتر سهم فوتبال ایتالیا در حالی بود که بارسلونا باید سهم فوتبال اسپانیا از درآمدهای یوفا را با سه تیم دیگر رئال مادرید، اتلتیک بیلبائو و اتلتیکومادرید تقسیم می‌کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس