کد خبر 482261
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

بر اساس بررسی های محققان فرانسوی، دستیاران صوتی گوشی های آندرویدی و آیفون از راه دور قابل هک شدن هستند و می توانند بر علیه مالک خود به کار گرفته شوند.

به گزارش مشرق، این محققان می گویند می‌توان دو برنامه یاد شده را که دریافت فرامین صوتی مالک گوشی را ممکن می کنند از راه دور فعال و از آنها برای خرابکاری استفاده کرد.

البته برای اینکه هک کردن سیری و کورتانا ممکن شود باید کاربر هدفون خود را به جک میکروفون گوشی متصل کرده باشد. محققان آژانس دولتی فرانسوی ANSSI می گویند می توان از سیم هدفون به عنوان آنتن استفاده کرد و گوشی موبایل را فریب داد تا دستگاه تصور کند در حال دریافت فرامین صوتی مالک تلفن همراه است.

هکر در ادامه می تواند از این روش برای برقراری تماس، ارسال پیامک، استراق سمع، گشت و گذار در اینترنت و باز کردن سایت های آلوده به ویروس، ارسال هرزنامه و پیام های پیشینگ و ... استفاده کند. این روش هکری بسته به گوشی و هدفون مورد استفاده افراد توسط فرد هکر از فاصله 2 تا 5 متری هر گوشی قابل اجرا بوده است.

کارشناسان این مساله را یک مشکل جدی امنیتی توصیف کرده اند که باید توسط گوگل و اپل برطرف شودT اما این شرکت ها هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    دوستان به این نکته توجه کنید که اساسا پروژه طراحی این دستیارهای پیشرفته صوتی که ظاهر جذاب و فریبنده ای هم دارند (اما در حقیقت بازیچه ای بیش نیستند و زندگی بدون آنها هم به راحتی قابل ادامه دادن است) و توسط تیمهای تحقیقاتی کمپانیهای عمدتا متحد صهیونیسم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان طراحی و کلید زده شده برای همین منظور بوده که از ابتدای طراحی حفره ها و نقاط نفوذی در آنها قرار داده بشه تا بعدا توسط جاسوسهای ویژه خودشون که به صورت شخص ثالث وارد عملیات سایبری میشوند مورد استفاده جهت اهداف جاسوسی قرار بگیره. چون برای سرویسهای اطلاعاتی صهیونیسم جهانی جاسوسی سازماندهی شده توسط خود کمپانی ریسک و دردسر بیشتری داره و ممکنه زود لو بره و به اعتبار کمپانی در افکار عمومی جهانی ضربه بزنه بنابراین از جاسوسی به شیوه شخص ثالث استفاده میکنند. مواظب باشید از ابزارهای ظاهرا جذابی که دشمنان بشریت عرضه میکنند فریب نخورید
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    کورتانا دستیار صوتی گوشی های وین فون مایکروسافته،مال گوگل و اندروید نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس