کد خبر 48220
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷

يکي از مراجع تقليد قم با ذکر خاطره‌‌اي از امام خميني در نوفل لوشاتو گفت: امام راحل از همان ابتدا براي انقلاب اسلامي ديدگاهي جهاني داشت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آيت‌الله حسين نوري همداني در ديدار جمعي از طلاب و فضلاي همداني در سخناني با تبريک فرا رسيدن سالروز ميلاد دخت نبي مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)‌، اظهار داشت: امروز متعلق به فاطمه زهرا(س) است و بايد اين روز را پاس بداريم.
وي در ادامه فرا رسيدن سالروز ميلاد امام راحل را گرامي داشت و با اشاره به کتاب صحيفه نور امام خميني(ره) بيان داشت: بر ما لازم است که با فرهنگ و انديشه امام راحل آشنا شده و شکل برداشت ايشان از اسلام که براي ما راه‌گشا بود را درک کنيم.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه خواندن وصيتنامه امام خميني داراي اهميت بسياري است، گفت: امام خميني توانست استبداد و استکبار را از ايران بيرون کرده و به جاي رژيم طاغوتي، نظامي اسلامي را جايگزين آن کند.
وي با اشاره به نقش رهبري امام خميني در پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: در جنگ تحميلي 35 کشور از صدام حمايت کردند تا صداي انقلاب را خاموش کنند ولي هرگز نتوانستند به اين توطئه دست يابند.
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به اينکه در شرايط کنوني پيش‌بيني‌هاي امام راحل يکي پس از ديگري در حال به وقوع پيوستن است، خاطرنشان کرد: وصيتنامه امام خميني(ره) حاصل تجارب ارزشمند ايشان است و طلاب بايد نسبت به مطالعه آن اهتمام داشته باشند.
اين مرجع تقليد فضائل و کمالات حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در صحيفه نور امام راحل درباره حضرت زهرا(س) مطالب مختلفي آمده است که بايد نسبت به اين مطالب توجه لازم صورت گيرد.
آيت‌الله نوري همداني با اشاره حديثي از حضرت زهرا(س) گفت: علماي ديني هرچه که علم بيشتري داشته و بيشتر در راه هدايت مردم تلاش کنند در آخرت اجر بيشتري نصيب آنها ميشود.
وي طلاب علوم ديني را به فراگيري علم و دانش دعوت کرد و بيان داشت:‌ بايد در حوزه‌هاي علميه اشتياق و توجه نسبت به علم تقويت شود.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: طلاب بايد با جديت درس خوانده و در راه فراگيري علوم ديني پشتکار لازم را داشته باشند تا بتوانند به وظيفه خود عمل کنند.
وي بيان داشت: طلاب علوم ديني بايد هرکدام چراغي براي آيندگان باشند، چرا که هرکسي از نظر علمي در سطح بسيار بالا نباشد، ‌نمي‌تواند خدمت‌رسان باشد.
آيت‌الله نوري همداني يادآور شد: اگر امام راحل يک مرجع و عالم بزرگ نبود، نمي‌توانست که اين انقلاب را رهبري کرده و آن را به سرانجام برساند.
وي با ذکر خاطره‌اي از ديدار نويسنده مصري با امام خميني در نوفل لوشاتو گفت: اين نويسنده به امام گفت که آيت‌الله کاشاني در تهران عليه شاه قيام کرد و موجب شد که شاه از ايران بيرون برود، ولي دوباره شاه را آمريکا به کشور بازگرداند، آيا فکر نمي‌کنيد که ممکن است که شاه را دوباره غرب و آمريکا به ايران بازگرداند؟
اين مرجع تقليد بيان داشت:‌ امام فرمود تفاوت بسيار زياد است و آيت‌الله کاشاني مبارزه را به صنعت نفت محدود کرده بود ولي نظر ما نجات اسلام است و اين مسئله در سراسر دنيا کاربرد دارد و ما مي‌خواهيم که سراسر مستضعفان را نجات دهيد.
وي تصريح کرد: اينکه انقلاب ايران به يمن،‌ ليبي و تونس و حتي اروپا رسيده به دليل رويکرد جهاني انقلاب اسلامي است.
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به ديگر دليل امام راحل در پاسخ به نويسنده مصري بيان داشت: امام به قيام خودش اعتقاد داشت و حضور مرجعيت در راس رهبري را علت ديگري موفقيت اين قيام عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس