کد خبر 482141
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

وزیر خارجه بحرین با تکرار ادعاهای همیشگی‌اش علیه ایران مدعی شد که تهاجم عربی آمریکایی به یمن به رهبری عربستان، جلوی سیاست‌های ایران را گرفت.

به گزارش مشرق، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین که هر چند روز یک‌ بار ادعاهای تکراری‌اش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورش را تکرار می‌کند، این بار مدعی شد که تهاجم به یمن جلوی نفوذ ایران را گرفت.

وزیر امور خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» عربستان سعودی چاپ لندن، ایران را به دخالت و جنگ افروزی در منطقه متهم کرد و مدعی شد که ایران از طریق مزدورانش در منطقه دست به جنگ‌های ارزان و بی هزینه می‌زند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و 5+1 مدعی شد که متحدان غربی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رویکرد تخریبی ایران در منطقه را می‌دانستند ولی اولویت آنها حل پرونده هسته‌ای ایران بود.

آل خلیفه همچنین مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران عقب مانده است ولی امکان پیشرفت و خطرناک‌ شدن را دارد. خطرات دیگر در استفاده ایران از تروریسم و تروریست‌ها در منطقه نمود پیدا می‌کنند.

وی همچنین مدعی شد: ایران هزاران تن از نیروهای سپا پاسداران را به سوریه اعزا می‌کند و امنیت یمن را بر هم می‌زند... اگر عملیات «طوفان قاطع» به موقع اجرا نمی‌شد، اوضاع بسیار خطرناک‌تر می‌شد و ایرانی‌ها به صورت کامل بر یمن سیطره پیدا می‌کردند و این امر به معنی جنگ داخلی پایان ناپذیر بود.

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • غلام شیش لول بند ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    خالد جان کشورتون سی سال پیش جزوی از خاک ما به حساب میومده یکار میکنم تا یه هفته نتونی رو زمین بشیینیا اگه یبار دیگه از این حرفا بزنی
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    فعلا که طوفان قاطعتون فسش تو یمن خوابیده هر روز کلی نظامیتون به درک واصل میشه
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    بابا یه نفر نیست یه تو دهنی به بحرین بزنه یه واحد تکاور برای یک ساعت بحرین رو ادب کنه بسه
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا. مرگ بر صهیونیسم. مرگ بر آل سعود. مرگ بر آل خلیفه. مرگ بر طاغوت های جهان. مرگ بر تمام دشمنان مولا. مرگ بر تمام دشمنان حضرت مهدی(عج).
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    واق واق سگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس