جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بابیان اینکه سردار همدانی و حجت را بر ما تمام کرد، گفت: شهید همدانی نشان داد برای دفاع از اسلام و حیثت مسلمان، مرزهای جغرافیایی ملاک نیست.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی عصر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت یاد سرلشگر شهید حسین همدانی با اشاره به اینکه بعد از امام خمینی(ره) پرچم دار عزت، آزادی و کرامت مسلمانان رهبر انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز نام همدان با نام یک مرد آسمانی و یک شخصیت الهی و والا مقام و دارای وجهه، اعتبار و آبرو عجین شده است و یک معراج و پرواز را تجربه می کند.

وی ادامه داد: درود خداوند بر مردمان این سرزمین، همدانی های باوفا، با اخلاص، صادق، فداکار، با محبت و با معرفت که شهید بزرگ خود را آنچنان استقبال و بر دستان خویش تا عرش خدا بدرقه کردند که موجب حیرت و شگفتی همگان شد و تحسین، ستایش و تقدیر همه انسان های آزاده و مسلمان را بر انگیخت تا جایی که مقام معظم رهبری روز گذشته از این رفتار مهربانانه و از این حضور سرشار از معرفت آنگونه تجلیل کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مهر افتخار بر جبین همدان است و امروز همدان به برکت همه شهدای خود، به ویژه سردار بزرگ جهان اسلام سردار شهید حسین همدانی جایگاهی رفیع و منزلتی بی بدیل یافته است، عنوان کرد: سردار همدانی مایه افتخار همه ملت ایران و بلکه جهان اسلام شد چراکه بعضی از شخصیت ها به یک ملت اعتبار و منزلت جدیدی می بخشند و هویت یک ملت و شخصیت او را رافت می دهند و به عنوان نماد افتخار یک ملت، سرزمین،  قوم و بلکه تمام بشریت شناخته می شوند.

سردار سلامی با بیان اینکه گاهی هویت، شخصیت و اعتبار یک ملت به نام یک شخص شناخته می شود و آن شخص به عنوان الگو، اسوه و نمونه ای تمام عیار و فضیلت های قوم یا ملت می درخشد و شهید حسین همدانی نیز اینگونه بود، ادامه داد: امروز همه به وجود چنین انسانی که ترکیب معجره آسایی از تفکر، وارستگی، تقوای الهی، عبودیت خدا، پارسایی، زهد الهی و انقلابی، اخلاق نیک، فروتنی، مردانگی، غیرت، وفاداری به اهل بیت(ع)، وفاداری به ولی امر مسلمانان، روح معنویت، مردم داری، معرفت به احکام دین، عالم به احکام دینی و عامل به آنها هستند افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه امروز سردار شهید همدانی برای مردم استان همدان به عنوان یک خورشید و به عنوان یک ستاره درخشان در آسمان این سرزمین و در کنار کهکشانی از ستاره های دیگر شهیدان والا مقام می درخشد، افزود: شهادت این سردار بزرگ را به مقام معظم رهبری، ملت قدر شناس ایران، مسلمانان، آزادگان جهان اسلام، مردم همدان و خانواده این شهید و تبریک و تسلیت عرض می کنم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید همدانی را به اندازه وسع خود می شناختیم نه به اندازه عظمتی که او داشت، عنوان کرد: شناخت ما از شهید همدانی بسیار کوچک تر از ابعاد بزرگ وجودی او بود.

سردار حسین سلامی با بیان اینکه سردار همدانی هرگز در این ۳۷ سال لباس جهاد را از تن به در نیاورد و در تمام طول دوران دفاع مقدس سرزمین های غرب و جنوب شاهد حضور پیوسته، شجاعانه، عارفانه و عالمانه این مرد پر افتخار تاریخ اسلام بود، ادامه داد: کمتر در تاریخ اسلام مردی را می یابید که ۳۷ سال پیوسته زره از تن جدا نکرده و به استقبال فداکاری رفته باشد کمااینکه شمشیر سردار همدانی همیشه از غلاف خارج بود و زره او همیشه پشت نداشت و در برابر هیچ صحنه ای در مقابل دشمن عقب نمی نشست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید همدانی یک انسان به معنای حقیقی مهربان بود و با اینکه کهنسال نشان می داد اما طبع، روحیه و قلبی جوان و روحی با نشاط و جوان پسند داشت، بیان کرد: با جوانان همانند فرزندان خود ارتباطی عمیق از جنس نفوذ در قلب ها داشت و فرمانده قلب ها بود و راه نفوذ به قلب و عاطفه را می شناخت.

سردار سلامی با بیان اینکه کلام شهید همدانی نافذ بود و هرگز دستوری نمی داد و امر و نهی نمی کرد که خود به آن عامل نباشد، افزود: مرگ عقیده و جهاد همین است و شهید همدانی یک صحابه واقعی امام حسین است.

وی عنوان کرد: امروز که کاروان امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) رسول(ص) و اصحاب با وفای حضرت به کربلا نزدیک می شوند سردار حاج حسین همدانی به این کاروان پیوست تا نشان دهد پیام عاشورا و شهادت امام زمان و زمین و فرزندان رسول خدا و اسارت فرزند رسول خدا به عنوان سهمگین ترین واقعه بشر این است که راه سعادت بشر از مسیر جهاد و شهادت عبور می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یا تاکید بر اینکه پیام شهادت حاج حسین همدانی همان پیام شهادت عاشورا بود، ادامه داد: عاشورا قله فضیلت ها، اوج ظهور، تجلی ایثار، فداکاری، شجاعت، ایستادگی، ثبات قدم و نپذیرفتن منشور ظالمان روی زمین بود.

سردار حسین سلامی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) حجت خداوند برای مسلمانان تا ابد بود چراکه برای احیای اسلام، نجات اسلام و مسلمانان خداوند زیباترین گوهر هستی را در سخت ترین صحنه جهاد و شهادت به میدان می آورد، ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) قله رفیعی را ساخت که تا ابد هیچ مصیبت، شهادت و جهادی نمی تواند حتی در دامنه های این ارتفاع رفیع قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با عنوان اینکه امام حسین(ع) به کربلا رفت تا یک پیام و درس بزرگ برای همه عالم بشیریت به خصوص پیروان و شیعیان بدهد که هیچ بهانه ای برای ترک اسلام وجود ندارد، ادامه داد: هرکسی میدان جهاد را ترک کند و لباس جهاد را از تن به در اورد خداوند بر او لباس ذلت خواهد پوشید.

سردار سلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) می دانست عزت اسلام به دست او است و احیای اسلام تا ابد خون بهای امام شد، عنوان کرد: به همین دلیل عاشورا از مرز و کرانه های زمان و مکان عبور کرد و امروز عاشورا قلب های جدیدی را فتح می کند.

وی با بیان اینکه این شهادت امام حسین(ع) بود که اسلام را برای همیشه زنده کرد و امروز در لندن، نیویورک و در قلب بلاد کفر روزی به نام روز حسین وجود دارد، ادامه داد: عزاداری در قلب سرزمین کفر امام حسین(ع) را به جهان معرفی می کند.

  جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه سردار همدانی حجت را بر ما تمام کرد و نشان داد برای دفاع از اسلام و حیثت مسلمان مرز های جغرافیای ملاک نیست و هر کجا مسلمانی زیر ظلم باشد باید ایستاد، عنوان کرد: شهید همدانی که امروز او را حبیب سپاه می نامند قدرت جوانی اما محاسن سفید داشت و همه محاسن و موی سفید که از او چهره واقعی شهادت ساخته بود در میدان جهاد سفید شده بود.

وی با بیان اینکه سردار همدانی شهرت طلب و اهل ریا نبود و تظاهر و تفاخر در شخصیت او راهی نداشت اما خداوند به بال های او قدرت پرواز داد و به شخصیت دل انگیز تبدیل شد، افزود: امروز شهید همدانی را اهل آسمان بیش از اهل زمین می شناسند و جزو شخصیت های جهانی شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با طرح این سئوال که چرا شهید همدانی که روزگاری در کنار کارون، اروند تا بازی داز می جنگید امروز در ساحل مدیترانه شهید شد و فلسفه این کار چه بود، ادامه داد: بیش از۱۰۰ سال است که غربی ها، انگلیسی ها، فرانسوی ها، امریکایی ها برای جهان اسلام تاریخ مصیبت باری ساخته و تلاش کرده اند سرزمین مسلمانان را بگیرند، فساد و فحشا را ترویج کنند، اسلام را به عنوان مانعی از منفعت طلبی عرب جدا کنند، جغرافیای جهان اسلام را تکه تکه کنند، منافع مادی را به غارت ببرند، جهان اسلام را عقب مانده، تحقیر شده، اسیر و وابسته و به عنوان سکویی برای قدرت یابی غرب قرار دهند.

سردار حسین سلامی با بیان اینکه جهان استکبار خنجر زهر آگین خود به اسم اسرائیل را در پهلوی جهان اسلام فرو برده است، بیان کرد: دنیای غرب یک ملت مثل فلسطین را از سرزمین مادری خود بیرون و در اردوگاه های فقرانه در سرزمین های اسلامی فدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز مسلمانان هنوز مصرف کنند اندیشه و کالاهای لوکس کشوری های غربی هستند، عنوان کرد: اما ملت ها بیدار شده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه غربی ها تلاش کردند مسلمانان را در جهالت مدفون کنند اما مردی بزرگ با انقلاب شکوهمندی بر پا کرد خواب های شیرین و خوش دنیای استکبار را ناگهان آشفته کرد، بیان کرد: شهید همدانی محصول این انقلاب بزرگ بود و از آن تاریخ به بعد هر کجا قدرت منافق و کافری خواست چیره شود فرزندان این انقلاب بزرگ مقابل آن ایستادند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز رژیم صهیونیستی بر مسلمانان غلبه نیافت

سردار سلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز رژیم صهیونیستی بر مسلمانان غلبه نیافت، اظهار داشت:  امروز آمریکایی ها دیگر نمی توانند در سرزمین های اسلامی رفت و آمد کنند و متحدان و مهره های دست نشانده آنها نمی توانند حکومت کنند.

وی عنوان کرد:هر چند تلاش می کنند ملت سوریه را از صحنه محو، ملت یمن را زیر آور ها دفن، به پاکستانی ها حمله و آنرا بمباران کنند اما با این وجود مشعل هایی که امام خمینی(ره) برافروخت و مقام معظم رهبری در دست گرفت امروز جبهه بزرگی را برابر دنیای استکبار شکل داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فرزندان ایران هجرت و جنگ را در ساحل مدیترانه مدیریت و دشمن را با شکست مواجه کردند، بیان کرد: این راز حضور شهید همدانی و این مرد بزرگ در آن دور دست بود.

سردار سلامی عنوان کرد: امروز راه شهیدان را ادامه خواهیم داد و غروب کار ما نیست و برای قیام ساخته شده ایم و پرچم شهیدان هرگز بر زمین نخواهد افتاد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    خدمات سردار همدانی برای اسلام و انقلاب از یاد هیچ کس نخواهد رفت یادش گرامی باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس